نشاط و شادابی با حمایت از تیم های پایه و حرفه ای در ورزش

خبرگزاری شبستان: استان یزد با وجود دارا بودن تیم در لیگ دسته اول فوتبال کشور اما رنگ و روی خوبی را به جوانان و شادابی آنها نشان نداده است.

خبرگزاری شبستان - یزد:

 

بی شک یکی از لازمه های اصلی زندگی در هر جامعه ای، نشاط و سرگرمی می باشد و برای دست یافتن به این امر مهم، عوامل بسیاری دست به دست هم داده اند.

 

بسیاری از اتفاقات تلخی که در جامعه و در میان نوجوانان و جوانان می افتد ناشی از عدم توجه آنها به مسئله ورزش و اهمیت آن در افزایش روحیه و نشاط است.

 

مسلماً در جامعه ای که ورزش و رقابت های سالم ورزشی در جریان باشد در آن جامعه کمتر از فساد، دزدی، عدم احترام به والدین، عدم توجه به مذهب و دین خبری خواهد شد.

 

جا دارد مسئولین محترم استان یزد با توجه به اهمیت نقش ورزش در سلامتی و افزایش روحیه همبستگی در بین مردم، با برنامه ریزی مناسب و تقویت مسابقات ورزشی در این مورد نقش اساسی ایفا کنند.

 

 

ورزش در سطح استان یزد به نحوی مورد غفلت واقع شده است زیرا با گذشت مدت ها از زمان ایجاد باشگاه های فوتبال در استان اما همچنان هیچکدام از آنها مورد حمایت واقعی مسئولین قرار نگرفته اند و موجب بی رمقی در بین باشگاه های ورزش شده است.

 

حمایت و حضور تیم های ورزشی از طوی مسئولین و همکاری با آنها به نحوی می تواند عاملی در افزایش توان تیم های استانی و حضور آنها در سطح کشور است تا از این طریق بتوان نشاط و شادابی را به جمع جوانان استان هدیه کرد.

 

اما آنچه که تاکنون شاهد آن بوده ایم به نحوی است که تیم های فوتبال استانی هر سال در لیگ های دسته یک در پی کسب نتایج ضعیف سعی برای ماندن در آخر جدول می کنند و تنها تلاش برای ماندن در سطح جدول دارند.

 

اما در این راستا می توان با حمایت های مسئولین و دعوت از باشگاه های مطرح در استان شادابی را به جمع جوانان استان یزد و به خصوص جامعه ورزشی احیا کرد.

 

 

در این راستا با یکی از باشگاه داران استان یزد به گفت و گو نشستیم و در خصوص فوتبال استان یزد و نحوه حمایت از این تیم ها نظرات وی را جویا شدیم.

 

علی نافعی یزدی، رئیس هیات مدیره باشگاه فولاد یزد که تیم وی چندین سال است در لیگ دسته یک برای بقا تلاش می کند به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: نشاط و شادابی در بین جوانان استان یزد بسیار کاهش یافته است اما به خوبی می توان آن را با تقویت تیم های ورزشی و حمایت از آنها به جامعه بازگرداند.

 

وی افزود: یکی از تیم های ورزشی که به صورت حرفه ای در تلاش است تا به نوعی ورزش استان یزد را در کشور مطرح کندT تیم فولاد یزد است اما این تیم به دلیل مشکلات مالی به هر عنوانی در تلاش است تا نظر مسئولین استانی را برای حمایت به خود جلب کند.

 

رئیس هیات مدیره باشگاه فولاد یزد تصریح کرد: ما به منظور بررسی راه های حمایت از این تیم طرح چند ماده ای را نزدیک به 40 روز است که به مسئولین استان داده ایم تا از این طریق بتوانیم با فعالیت حرفه ای در امر ورزش به نحوی تیم فولاد یزد را نیز به مراحل بالاتر ارتقا دهیم و برای ورزش پایه در استان یزد برنامه ریزی کنیم.

 

نافعی یزد تصریح کرد: اکثر تیم های لیگ آزادگان با مربیان و بازیکنان خود برای حضور در رقابت های امسال قرار داد بسته اند اما فولاد بخاطر بی پولی هیچ اقدامی نداشته است  و در صورتی که تا پایان هفته جاری از سوی مسئولین استانی همکاری ها اجرایی نشود همین تیم نیز حذف می شود و این تیم را به استان های دیگر می فروشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: برای تامین بودجه تیم از چند راه اقدام کردیم که هیچ بار مالی برای هیچ شخص یا ارگانی ایجاد نمیکند و با این طرحها و همکاری چند ارگان دولتی، میتوان بودجه خوبی برای تیم فولاد در لیگ دسته یک کشور کسب کنیم.

 

 

در این راستا با یکی از جوانان یزدی به نام علی مهرعلی نیز در خصوص ورزش در استان یزد گفت و گویی داشتیم که وی نیز از وضعیت ورزش حرفه ای در استان یزد و عدم توجه مسئولین استانی به امر ورزش حرفه ای به خصوص فوتبال گلایه ای داشت.

 

وی گفت: در سال های پیش استان یزد در لیگ برتر نیز در یک دوره تیم فوتبال داشت که با استقبال جوانان یزدی نیز همراه بود اما در این سال ها ضعیف تر از گذشته به کار خود ادامه می دهد و هر روز صحبت از انحلال تیم ها به میان آمده می شود.

 

این جوان یزدی خاطرنشان کرد: ما به عنوان قشر جوان در جامعه از مسئولین استانی در خواست داریم تا با حمایت های مالی و معنوی از تیم ها ورزشی به نحوی جامعه را با نشاط ورزشی آشتی دهند و ان را به جامعه بازگردانند.

 

مهرعلی ادامه داد: اگر به ورزش در بین جوانان استان یزد توجه نشود بایستی حسرت آلودگی جوانان را روز به روز مشاهده کنیم و از نزدیک شاهد غرق شدن آنها به عوامل نشاط آور کاذب باشیم.

 

وی همچنین بیان کرد: علاوه بر اینکه این استان از لحاظ تیم ورزشی مناسب محروم است اما در این راستا نیز از زمین چمن ورزشی مناسب محروم است به نحوی است که ورزشگاه شهید نصری یزد روز به روز با کاهش کیفیت همراه است که تمامی این عوامل دست به دست هم داده اند تا جامعه ورزشی استان و به خصوص جامعه فوتبالی رغبت خود را از فعالیت در این رشته از دست بدهند.

 

 

اما در این راستا تشکیل تیم های فوتسال و لیگ فوتسال با توجه به پویا بودن این رشته ورزشی در ایران، استعدادیابی در زمینه رشته های بسکتبال و والیبال، تقویت تیم های پایه به خصوص در رشته های بدمینتون، کاراته، ژیمیناستیک و دومیدانی و سرمایه گذاری شرکت ها در این رشته ها از اقداماتی است که می توان انجام داد.

 

واضح است که در این راستا هزینه های میلیونی ممکن است بازدهی در این امر نداشته باشد اما حمایت حداقلی نیز می تواند به نحوی تیم های ورزشی را از پایه قوی کرد و برای طولانی مدت برنامه ریزی کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 469005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha