تجلیل از برترین های ورزش یزد / یزد، مهد پهلوانان کشور می شود

طی مراسمی با حضور مدیر کل ورزش و جوانان یزد از برترین های ورزش استان تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید غلامرضا کمانه، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد، در همایش مشترک روسای ادارات ورزش و جوانان استان و مسئولان هیئت های ورزشی، اظهارداشت: سند جامع توسعه ورزش و جوانان استان یزد تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در این سند پتانسیل، وضعیت موجود و مطلوب به تفکیک شهرستانی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: استان یزد بر اساس چشم انداز این سند باید به مرکز و الگوی فرهنگی، ورزشی کشور و مهد پهلوانان تبدیل شود.

کمانه همچنین به تغییر ساختار ادارات ورزش و جوانان اشاره کرد و اظهارداشت: در ساختار جدید همه برنامه های سازمان ملی جوانان زیر مجموعه اداره کل ورزش شده و استان ها با سه معاونت پشتیبانی، ورزش و جوانان فعالیت می کنند.


کمانه خواستار تدوین تاریخچه ورزش استان یزد شد و افزود: باید تاریخچه ورزش استان با جمع آوری فعالیت های ورزشی هیات ها تدوین و مدون شود تا ورزش ماندگار بماند.

وی همچنین بر لزوم استعدادیابی در هیئت های وزشی تاکید کرد و افزود: هدف از استعدایابی قهرمانی نیست بلکه باید هر جوانان و نوجوان یزدی با یک سرگرمی با نشاط به نام ورزش آشنا باشد که از انجام آن لذت ببرد.


کمانه اضافه کرد: خوشبختانه در هر شهر و منطقه ای ظرفیت های بسیار مناسبی برای توسعه و بالندگی وجود دارد که در صورت رسیدگی به آنها به شکوفایی می رسند.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد با اشاره به موقعیت ویژه استان در کشور از روسای هیئت ها خواست تا برای گرفتن میزبانی مسابقات ملی و بین المللی تلاش کنند.


اصغر حسینی، معاون ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست خواستار سرمایه گذاری بیشتر در ورزش حرفه ای شد و افزود: در ورزش حرفه ای باید بیش از این کار کنیم و سهمیه هایی را در مسابقات مختلف داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه عملکرد ورزش استان و در همه زمینه ها روبه رشد است، اظهارداشت: باید برگزاری مسابقات بین المللی را در استان در دستور کار قرار دهیم و از اکنون خود را برای کسب سهمیه المپیک آماده کنیم.

گفتنی است، در پایان این همایش با لوح سپاس از ادارات تربیت بدنی، هیئت برتر و روابط عمومی های فعال ورزش استان تقدیر شد.


همچنین از هدایت الله کلماتیان، خبرنگار خبرگزاری شبستان و روابط عمومی هیات تکواندو به عنوان روابط عمومی برتر هیئت های ورزش استان یزد نیز در این مراسم تقدیر به عمل آمد.


پایان پیام/ 

کد خبر 79649

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha