ظرفیت اینترنت نمایشگاه بین المللی قرآن به دو برابر افزایش یافت 

خبرگزاری شبستان: مدیرآی تی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دو برابر شدن ظرفیت اینترنت در نمایشگاه بین المللی قرآن تهران با هدف ایجاد شرایط استفاده بهتر بازدید کنندگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سید امین میرشفیع گفت: ظرفیت اینترنت این نمایشگاه تاکنون 100 مگابیت بوده است که با همکاری شرکت پشتیبان این ظرفیت در دو روز اخیر به 200 مگابیت بر ثانیه  افزایش یافته است.

 

وی گفت: با افزایش این ظرفیت حجم قابل استفاده بازدید کنندگان نیز که تاکنون 10 مگابیت بوده است به دو برابر و 20 مگابیت افزایش یافته است.

 

میرشفیع افزود: با توجه به زیرساخت های مناسب در باغ موزه دفاع مقدس مکان برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن تلاش شده است تا رضایت مراجعین برای استفاده از اینترنت و فضای مجازی در این نمایشگاه فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه مراجعین به نمایشگاه پس از ورزود به محوطه بدون یوزر پسورد می توانند از اینترنت نمایشگاه استفاده و نرم افزارهای مورد نیاز را دانلود کنند گفت: 90 درصد بازدید کنندگان از امکانات اینترنت این نمایشگاه ابراز رضایت کرده اند.

 

مدیر آی تی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال از نمایشگاه امسال قرآن را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: با توجه به غرفه ها و فضاهای ایجاد شده امسال استقبال از نمایشگاه قرآن بسیار خوب و گسترده بوده است.

 

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار می شود تا 23 تیرماه همزمان با 27 ماه مبارک رمضان آماده بازدید عموم علاقه مندان است.

 

من یمنی هستم 

من یمنی هستم عنوان غرفه ای در نمایشگاه علوم قرآنی سمنان است که با هدف حمایت از مردم مظلوم و کودکان بیدفاع این کشور در برابر تهاجم وحشیانه عربستان برپا شده است.

 

در این غرفه با نصب شعارهایی نظیر ما نمی گذاریم یمن تنها بماند و نیز صندوقی با هدف کمک به مردم یمن، بازدیدکنندگان می توانند حمایت خود را از مردم  این کشور اعلام کنند.

 

همچنین برگزار کنندگان نمایشگاه علوم قرآنی با برپایی مسابقه ای با عنوان "من یمنی ام" ذوق مردم را در خصوص ارائه بهترین جمله در مورد حمایت از کودکان یمنی به مسابقه گذاشته اند.

 

در جوار این غرفه  و در غرفه دشمن شناسی مسابقه دارت با هدف دشمنانان مسلمانان نظیر اوباما و ... نیز ترتیب داده شده است.

 

نمایشگاه علوم قرآنی سمنان از روز یکشنبه در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برپا شده و تا بیست و چهارم تیرماه ادامه دارد.

 

علاقه مندان به علوم قرآنی می توانند صبح ها از ساعت 10:30 تا 13 و عصرها از ساعت 17:30 تا 20 از این نمایشگاه دیدن و از کتابها و محصولات فرهنگی ارائه شده در آن با تخفیف بین 30 تا 40 درصد بهره مند شوند.

 

برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در سرخه 

سرپرست نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه از برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در این شهرستان خبر داد.

 

علی فیض گفت: این نمایشگاه که در مجتمع فرهنگی هنری باران سرخه دائر شده است تا بیست و سوم تیرماه ادامه دارد.

 

وی ساعت بازدید از این نمایشگاه را صبح ها از ساعت 10 تا 12:30 و شب ها بعد از افطار و از ساعت 21:30 تا 24 بیان کرد و افزود: این نمایشگاه از غرفه های مختلفی از جمله غرفه قرآنی، کودک و نوجوان، پزشکی، عمومی، روانشناسی و حجاب و عفاف تشکیل شده است.

 

سرپرست نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه یادآور شد: نمایشگاه علوم قرآنی سرخه با همکاری موسسه جامعه القرآن کریم و اهل بیت سرخه و نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

 

همزمان با ماه مبارک رمضان 10 نمایشگاه علوم قرآنی در نقاط مختلف استان سمنان برپا و فعال شده است.

 

آیین نکوداشت دو تن از شخصیت ها و مفاخر استان سمنان امسال برگزار می شود 

سرپرست دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان از تصوب اجرای دو آیین نکوداشت مفاخر این استان خبر داد.

 

حمیدرضا نظری گفت: این آیین ها شامل نکوداشت حاج ملاعلی حکیم الهی سمنانی و مرحوم استعلامی است که تابستان و زمستان امسال توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای سمنان و مهدیشهر اجرا می شود.

 

وی افزود: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای این استان برای برگزاری چند آیین نکوداشت اعلام آمادگی کرده اند که نکوداشت حاج شیخ محمدرضا احمدی بیارجمندی، استاد علی معلم دامغانی، حاج سیدمهدی حسینی تاشی شاهرودی و حجت الاسلام سیدرضا بطحایی از  جمله این شخصیتها و مفاخر استان سمنان هستند.

 

سرپرست دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان ابراز امیدواری کرد: این آیین ها در آینده با همکاری دستگاههای اجرایی استان سمنان اجرایی شود.

 

 پایان پیام/

  

  

  

 

کد خبر 470614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha