۲۵ تیر آخرین‌مهلت ارسال آثار به جشنواره رضوی در ایلام

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،گفت: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره ملی خاطره‌نویسی و سفرنامه نویسی رضوی در ایلام تا ۲۵ تیر سال جاری برای ارسال آثار مهلت‌دارند.

علی‌محمد نیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(20 تیر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: جشنواره خاطره‌نویسی و سفرنامه نویسی برای چهارمین سال پیاپی در استان ایلام برگزار می‌شود.

 

وی، بابیان اینکه این جشنواره از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است، ابراز کرد: تاکنون بیش از 60 اثر در هر دو بخش خاطره‌نویسی و سفرنامه نویسی از نقاط مختلف استان به دبیرخانه این جشنواره در استان ارسال‌شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در مرکز استان همزمان با دهه کرامت در 26 مرداد سال جاری با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم و به‌ویژه برگزیدگان این جشنواره برگزار خواهد شد.

 

محمد نیاکان، بابیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این جشنواره در استان فراهم‌شده است، گفت: همچنین در این راستا اتاق فکری با حضور فرهیختگان و اساتید حوزه و دانشگاه به‌منظور برگزاری هر چه‌بهتر این جشنواره در استان تشکیل شد که نتایج بسیار ارزنده‌ای به دنبال داشته است.

 

وی، اظهار کرد: تلاش می‌شود که در برگزاری باشکوه این مراسم از توان و ظرفیت رسانه‌های استان، مؤسسات فرهنگی عترت و قرآن، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و سایر مراکز فرهنگی برای اجرای هر چه باشکوه این آیین بهره‌گیری شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در جامعه به‌ویژه نسل جوان، یادآور شد: سیره و روش زندگی ائمه اطهار(ع) بهترین الگو و اسوه برای نسل جوان بوده و برگزاری این جشنواره ملی رضوی گامی مهم به‌منظور تبیین ارزش‌ها و فرهنگ اهل‌بیت(ع) در جامعه است.

 

محمد نیاکان، گفت:  برگزاری این جشنواره از سال 87 در استان ایلام کلید خورد و تاکنون این استان میزبان جشنواره‌های پیامک رضوی، تحقیق و پژوهش با موضوع رضوی و سفرنامه و خاطره‌نویسی بوده است.

 

وی، در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که کتابی از آثار برگزیده به این جشنواره در بخش خاطره‌نویسی و سفرنامه نویسی تا پایان سال جاری نیز چاپ  و منتشر خواهد شد.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 471731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha