اعلام اسامی داوران/16 داور از داخل و خارج رقابت ها را قضاوت می کنند

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با اعلام حضور 16 داور و دو استاد راهنما در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن گفت: همسو با ارجحیت کیفیت این رقابت ها برکمیت آن تاکنون نمایندگان 53 کشور برای حضور معرفی شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام نظارت هیئت داوران زبده بر روند برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن به خبرنگار شبستان گفت: پس از بررسی های کارشناسانه کمیته داوران، 16 داور از داخل و خارج از کشور برای قضاوت این دوره از رقابت های قرآنی جمهوری اسلامی انتخاب شدند.

وی حضور حداکثری داوران غیرایرانی را از ابعاد انحصاری این مسابقات برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر 8 استاد ایرانی 8 داور غیرایرانی نیز در هیئت داوری حضور دارند، البته با برنامه ریزی های انجام شده داوران خارجی در امر قضاوت و امتیازدهی کمیت بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

حجت الاسلام شرفخانی درباره اسامی داوران این رقابت ها تصریح کرد: هاشم روغنی در رشته لحن، احمد ابوالقاسمی در رشته صوت، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی‌پور در رشته وقف و ابتداء، سیدمهدی سیف در رشته تجوید و امیر آقایی در بخش حسن حفظ به ریاست عبدالرسول عبایی، نظارت محمدرضا ستوده نیا و هدایت حفاظ توسط حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم رقابت شرکت کنندگان را به قضاوت می نشینند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: فخرالدین سارومپائیت از اندونزی، اظهری ابن عثمان از مالزی، یحیی محمد علی حسن از عراق، سعیدی یوسف از الجزایر، حسین حمدان از لبنان، احمد عیسی حسین المعصراوی از ترکیه و محمد امین ماشالی از سوریه داوران غیرایرانی بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن هستند.

 

مهدی دغاغله و معتز آقایی راهنمای شرکت کنندگان

وی با اعلام حضور دو استاد راهنما در این رقابت ها عنوان کرد: مهدی دغاغله در رشته قرائت و معتز آقایی در رشته حفظ به منظور ارائه نکات آموزشی به شرکت کنندگان پس از پایان رقابت در این مسابقات حضور دارند و این از اقدامات بدیعی است که برای نخستین بار اعمال می شود.
حجت الاسلام شرفخانی از برپایی 60 محفل انس با قرآن در سطح شهر تهران به موازات برگزاری این رقابت ها خبرداد و ابراز کرد: علاوه بر قاریان و داوران بین المللی حاضر در این رقابت ها، طاروطی، قاری ممتاز مصری نیز برای تلاوت در این محافل دعوت شده است.

وی با اشاره به پیش بینی مکان های خاص برای مدعوین، استادان پیشکسوت و کمیته داوران افزود: کیفیت در این رقابت ها بر کمیت ارجحیت دارد از این رو با وجود ارسال دعوت نامه به 90 کشور برای معرفی نمایندگان، تاکنون تنها 53 کشور 93 شرکت کننده را به دبیرخانه معرفی کرده اند که البته امکان رد حضور آنها به دلیل ضعف و درخواست برای معرفی نماینده ای دیگر وجود دارد.

 

شان بین المللی رقابت ها باید محفوظ بماند

حجت الاسلام شرفخانی تاکید کرد: تلاش بر آن است تا شرکت کنندگان در صحن علنی مسابقات از سطح بالای فن در رشته خود برخوردار باشند تا شان رقابت های بین المللی قرآن محفوظ بماند از این رو بر کمیت تاکیدی نیست چنان که در سال 88، 52 کشور و در سال گذشته 60 کشور در این مسابقات حضور داشتند.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور نمایندگانی از 42 کشور در مسابقات بین المللی مالزی با سابقه 52 ساله خاطرنشان کرد: این مهم نشان می دهد که کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد و جمهوری اسلامی با برگزاری این رقابت ها در 3 رشته قرائت، حفظ و مفاهیم در این مسیر گام برداشته است.

پایان پیام/
 

کد خبر 47204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha