کسب شخصیت اجتماعی را با عبادت حضرت حق می توان یافت

خبرگزاری شبستان: استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، گفت: کسب شخصیت اجتماعی را در ارتباط ساختگی بین مردم و مسئولان نمی توان یافت بلکه با عبادت حضرت حق به آن دست می یابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله محمد ناصری‏‌، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، در درس اخلاق روزهای ماه مبارک رمضان(۲۱ تیر) گفت: کسانی که ارتباط خود را با خداوند اصلاح کنند و ارتباط آن ها با انجام عبادت و ترک محرمات تقویت شده در پیش خداوند و مردم جایگاه خاصی دارند.

 

وی افزود:‌ کسب شخصیت اجتماعی را در ارتباط ساختگی بین مردم و مسئولان نمی توان یافت بلکه با عبادت حضرت حق به آن دست می یابیم و اگر چنین شد ملائکه و مردم مرید او می شوند.

 

آیت الله ناصری، به کسب روزی حلال نیز اشاره کرد و گفت: میزان رزق هر شخص است و اگر کسی بیش از حد معمول را از راه حرام بخواهد از رزق حلال خداوند محروم و پس از دست یابی به درآمد حرام نسبت به آن باید در قیامت پاسخ دهد.

 

وی ادامه داد: انسان عاقل هیچ گاه خود را از رزق حلال معاف نکرده و با انجام کارهای غیر مشروع مانند فریب کاری، گرانفروشی و کم فروشی و مواردی از این قبیل به دنبال رزق حرام نمی رود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دنیا طلبی منجر به عدم درک حقیقت توسط انسان می شود و برای درک واقعیت و حقیقت های زندگی باید از دلبستگی های دنیا جدا شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 472243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha