مرزهای کشور برای ورود قاچاقچیان ناامن می شود/ مرزهای شرقی تحت پوشش ویژه

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تاکید بر اینکه مرزهای شرقی گلوگاه ورود مواد مخدر به کشور محسوب می‌شوند، گفت: تلاش می کنیم تا مرزهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان را تحت پوشش ویژه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار علی مویدی امروز (۲۲ تیر) در نشست خبری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در بیرجند هدف خود از سفر به خراسان جنوبی را بازدید از مرزیهای این استان عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه سیاست‌های ناجا در سال جدید متمرکز بر مبارزه با مواد مخدر شرق کشور است، گفت: مرزهای شرقی کشور گلوگاه ورود مواد مخدر به کشور محسوب می‌شوند، لذا تلاش می کنیم تا مرزهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان را تحت پوشش ویژه قرار دهیم.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه سیاست فرماندهی فعلی ناجا هم بر مبارزه با مواد مخدر است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم ناجا در این راستا ناامن کردن مرزهای کشور برای قاچاقچیان مواد مخدر است.

 

مویدی با بیان اینکه مرزبانی ناجا تاکنون توانسته است که مرزهای کشور را برای قاچاقچیان ناامن کند، افزود: به همین دلیل قاچاقچیان سعی دارند تا مسیر مواد مخدر را از خشکی به دریا ببرند و ما نیز تلاش می‌کنیم تا عرصه را با تمام توان بر آنها تنگ کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه های خوبی در راستای مبارزه با مواد مخدر برای استانهای شرقی کشور طراحی شده است که در حال اجرا می باشد، گفت: این سفر با هدف چگونگی هماهنگی و اجرایی کردن این برنامه ها در شرق کشور صورت گرفته است.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه در حال حاضر مرزهای کشور برای قاچاقچیان ناامن است، تاکید کرد: در دو سال گذشته تلفات سنگینی را توانسته ایم از قاچاقچیان مواد مخدر بگیریم.

  

مویدی از کشف بیش از 700 کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این میزان مواد شب گذشته در دو درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر کشف شد.

 

وی با بیان اینکه سرچشمه تولید مواد مخدر در کشور افغانستان است، گفت: این کشور چون قبیله ای اداره می شود متاسفانه از امنیت لازم برخوردار نیست لذا ما سعی کردیم که مرزهای خودمان را تقویت کنیم.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود 175 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است، گفت: این میزان کشفیات نسبت به مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است.

 

مویدی برخورد قاطع پلیس با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متهاجر را از جمله برنامه های اولویت دار و مهم پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در سال جاری عنوان کرد و گفت: امسال عرصه را بر خرده فروشان مواد مخدر تنگ خواهیم کرد و این از اولویت‌های ما است.

 

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه ما همکاری لازم را در دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر با ما ندارند، گفت: متاسفانه نه تنها همکاری ندارند بلکه همه ساله شاهد افزایش 10 تا 20 درصدی کشت مواد مخدر هم هستیم.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 472377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha