مواد مخدر، بمب های بی صدای دشمن در جنگ نرم هستند

خبرگزاری شبستان: کارشناس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به شیوع مواد مخدر در بین جوانان گفت: مواد مخدر بمب‌های بی صدای دشمن در جنگ نرم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محسن دادرس، کارشناس پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد امروز در نشست آشنایی با عوارض مواد مخدر در دانشگاه یزد گفت: مواد مخدر بمبی بی صدا در جنگ نرم دشمنان ایت که عوارضصی از جمله بیکاری، مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در پی دارد.

وی افزود: مواد مخدر انواع متفاوتی از جمله تریاک و شیشه است که هر کدام از انها در حال شیوع در بین جوانان جامعه است.

این کارشناس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه تولید و دسترسی آسان، حجم کم، نداشتن بوی بد، انتقال راحت و نحوه مصرف آسان شیشه باعث شیوع این ماده مخدر در جامعه شده است که تغییر رفتار ناگهانی و بی‌علت، خونریزی یا خشكی یا پوسته پوسته شدن لب‌ها و بینی، گشاد شدن مردمك‌های چشم، پوسیدگی و ریختن سریع دندان‌ها، افت تحصیلی یا پیشرفت تحصیلی غیرمنتظره از عوارض مصرف شیشه است.

دادرس خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد از اعتیاد به مصرف شیشه در بین نوجوانان و جوانان در سنین نوجوانی اتفاق می‌افتد که خانواده ها بایستی به تغییرات روحی و جسمی فرزندان خود و رفتارهایی که شبیه به شروع اعتیاد است توجه کرده و با تلاش برای شناخت فرزندان خود آنها را از مواد مخدر دور نمایند.

وی ادامه داد: متاسفانه ۵۱ سایت فارسی مواد مخدر را تبلیغ می‌کنند و همچنین بسیاری از قلیان‌های میوه‌ای آلوده به شیشه هستند که باید به آنها رسیدگی شود.

این کارشناس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: توجه به بحث مهارت‌های زندگی و توجه به مسايل دینی و تربیتی را لازمه زندگی‌ است که می توان از این طریق حربه های دشمنان را نقش برآب کرد.

پایان پیام/

کد خبر 473101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha