نقشه راه توسعه فرهنگی با اولویت دارالعباده، در استان یزد ایجاد می شود

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ در جامعه اسلامی و به خصوص استان یزد به عنوان حسینیه ایران گفت: نقشه راه توسعه فرهنگی با اولویت دارالعباده، در استان یزد ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد شب گذشته(18 مرداد) در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: شهید و شهدا گواهان تاریخ هستند و در این راستا اگر راه شهدا را دنبال می کنیم، شاید ما نیز به نحوی در این راه باشیم.

 

وی افزود: خبرنگاران باید هدفمندی و هم فکری و هم گرایی داشته باشند و رسالت خبرنگاری را در خصوص بیداری  جامعه ارائه کنند و در این راه نیز باید با همفکری، نیازهای دینی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی را مشخص کرده و فضا و ذهنی خلاق را ایجاد کنند تا بتوانند اقتدار جهان اسلام را در جهان زیاد کنند.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ما در راستای برخی از گفتارها و مواردی که دنبال می کنیم، احساس می کنیم که که نتیجه آن در بر ندارد و به این دلیل نقشه راه توسعه فرهنگی ایجاد کردیم تا بتوانیم به عنوان شبکه فرهنگی نقش فرهنگی را برجسته کنیم تا آن را دنبال کند و ساختار آن را در شهرستان ها، روستا و محلات به عنوان شورای توسعه فرهنگی داریم که دست اندرکاران آن در محلات و همان بخش ها و ریش سفیدان هستند.

 

میرمحمدی تصریح کرد: محور این برنامه های فرهنگی را نیز دارالعباده و درالعلم گذاشتیم تا جلوه های دارالعلم و دارالعباده داشته باشیم و به تناسب آن نیز از نیروهای دانشگاهی و غیردانشگاه و روحانی استفاده می کنیم و شبکه موثری تشکیل داده ایم.

 

وی گفت: ما تلاش داریم تا این شبکه بتواند جریان زنده و ذی حیات باشد که همه جامعه را تحت پوشش خود قرار دهد و مجموعه سالم را در پی داشته باشد.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: دولت تلاش دارد تا تورم را مهار کند و در سال 95 آن را به نرخ یک رقمی برساند که امیدواریم با تدابیر اقتصادی دولتمردان آن را به پیش ببرد.

 

میرمحمدی گفت: در همه مشاغل به طور قطع اولویت با افراد بومی است اما واقعیت این است که فرهنگ کار در استان یزد تغییر کرده و جوانان کمتر حاضر به فعالیت در محیط‌های کارگری هستند.

 

وی بیان کرد: در تلاش برای انتقال این صنایع هستیم اما واقعیت این است که این کار زمان‌بر است و باید شرایط سرمایه‌گذار را نیز به صورت ویژه دید.

پایان پیام/

 

کد خبر 478048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha