مهم‌ترین مسأله در کشورهای اسلامی، مسأله مقاومت است/درمقابله با استکبار مسأله شیعه و سنی مطرح نیست

خبرگزاری شبستان: آیت‌الله نوری همدانی گفت: راه امام(ره) و رهبر انقلاب اسلامی همان راه انبیاست که همیشه در برابر استکبار مقاومت داشتند، بنابراین امروز، مهم ترین مسأله در کشورهای اسلامی،مسأله مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان امروز (22 مرداد) در دیدار سفیر جدید عراق در ایران، با اشاره به این که کشور عراق به دلیل وجود عتبات عالیات در آنجا از اهمیت ویژه ای برخوردار است عنوان کرد: مردم عراق در جریان های جهادی که اخیرا در عراق به وقوع پیوست به خوبی توانستند در برابر استکبار و داعش مقاومت کنند.

 

دولتمردان بر اساس شناخت زمان به وظیفه خود عمل کنند

 

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: یکی از مسائلی که اسلام به آن اهمیت زیادی داده است، شناخت زمان است، در هیچ زمان و عصری مانند این زمان، برخورد میان حق و باطل وجود نداشته است.

 

مرجع تقلید شیعیان افزود: بنابراین دولتمردان و افرادی که در موقعیت های خاصی در جامعه هستند، باید بیدار و هشیار گام بردارند و بر اساس شناخت زمان به وظیفه خود عمل کنند.

 

امروز، مهم‌ترین مسأله در کشورهای اسلامی، مسأله مقاومت است/قدرت و قوت طرفداران حق بر وحدت و اتحاد است

 

وی تصریح کرد: امروز حق و باطل با شدت در برابر هم صف‌بندی کردند و لازم است که طرفداران حق، قوی باشند و قدرت و قوت طرفداران حق بر وحدت و اتحاد است و هر چه وحدت و اتحاد میان ما بیشتر باشد، به همان اندازه قوی تر خواهیم بود.

 

آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: راه امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی همان راه انبیاء و اولیای الهی است که همیشه در برابر استکبار و نقاق مقاومت داشتند، بنابراین امروز، مهم ترین مسأله در کشورهای اسلامی، مسأله مقاومت است.

 

لزوم ایستادگی در برابر مثلث کفر، نفاق و صهیونیسم

 

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: امروز مثلث کفر، نفاق و صهیونیسم در کنار هم در برابر کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین ایستاده اند و برای پیشرفت، لحظه شماری می کنند.

 

وی افزود: ما نیز باید با قدرت تمام در برابر این مثلث ایستادگی کنیم، ما باید از طرفی برای اداره داخل کشور، قوی باشیم و مدیریت صحیح داشته باشیم و از طرف دیگر، در مقابل دشمن مقاوم و هشیار باشیم.

 

در مقابله با استکبار، مسأله شیعه و سنی مطرح نیست

 

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: در مقابله با استکبار، مسأله شیعه و سنی مطرح نیست و همه مسلمانان باید در برابر کسانی که با اسلام مخالف هستند، اعم از مستکبرین، صهیونیست، داعش، بکوحرام و یا سلفی گری، منادی وحدت، اتحاد و اتفاق باشند.

 

مرجع تقلید شیعیان گفت: ما باید با هم بر اساس محبت و وحدت و اتحاد در برابر دشمن، مقاوم باشیم و در نهایت، غلبه با اسلام خواهد بود.

 

وی خطاب به سفیر عراق در ایران یادآور شد: همان طور که شما در عراق با مرجعیت و علما ارتباط داشتید، در ایران نیز علما و مراجع در کنار شما هستند و امروز، روزی است که باید در کنار هم باشیم.

 

 

کد خبر 478712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha