متاسفانه برخی از کشورها اراده رژیم صهیونیستی در اجرا می کنند/ هدف دشمنان ذلیل کردن ملت ها است

خبرگزاری شبستان: سفیر عراق در تهران در مجمع جهانی اسلام با اشاره به ایجاد داعش و القاعده گفت: هدف دشمنان ذلیل کردن و تجزیه ملت ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، راجح الموسوی سفیر عراق در تهران امروز( 5 خرداد) در هفتمین کنفرانس مجمع جهانی اسلام در یزد گفت: قدرت های بزرگ، حقوق بشر را بهانه ای برای تجزیه کشورها قرار داده اند و اگر می بینیم کشورهایی مانند ایران و عراق را مورد ظلم واقع می دهند به دلیل هدف تجزیه آنها است.

 

وی افزود: اگر دیوار عراق فرو ریزد دیوارهای دیگر نیز فرو می ریزد و باید جلو این تفرقه ها گرفته شود.

 

سفیر عراق در تهران  خاطرنشان کرد: داعش کیست و از کجا آمده است؟!، امروز کشورهای حامی داعش مشخص هستند که در مقابل ملت ها باید قوی باشند و  در این راستا نیز خوشحالیم جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات اخیر موفقیت بالایی را به ثبت رساند و دیگران باید عبرت بگیرند که کشورهای اسلامی با امامان خود پیروز خواهند شد.

 

راجح الموسوی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علی رغم فشارها پیروز شد و استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته ای را نشان داد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه برخی هستند که مستقیم و غیر مستقیم اراده رژیم صهیونیستی را اجرا می کنند و در مقابل نیز امام خمینی (ره) چون که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیده اند، باید تنبیه شود و نمی خواهند ما استقلال داشته باشیم.

 

سفیر عراق در تهران خاطرنشان کرد: امام (ره) بیان کردند که اگر هر مسلمانی از هر نقطه ای از جهان نیازمند کمک بود باید کمک کنیم و  این راهی بود که ایشان به ما نشان دادند و این راه تا جایی بوده است که هیچ تجاوزی را به کشوری نداشته است.

 

راجح الموسوی بیان کرد: ایران موشک را ساخت تا قدرتمند باشد و هیچ وقت نیز به کشوری تجاوز نکرده است و در این راستا نیز رهبری ایران بیان کردند ما باید اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و موشک نیز داشته باشیم و در راستای صلح حرکت کنیم و این موشک ها فقط برای قدرت بوده است.

 

وی ادامه داد: ما ملتی هستیم که بیش از 25 میلیون مسلمان را در خود قبول می کند و دشمنان نیز امروز از این جلسات و این تجمعات ناراحت هستند.

 

سفیر عراق در تهران  بیان کرد: آنها فقط می خواهند ما را ذلیل کنند و این نشست ها موجب می شود تا راه حل ها برای اتحاد بیشتر داشته باشیم.

 

کد خبر 546417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha