خادمین حرم رضوی، مؤذنین معرفت امام رضا (علیه الاسلام) هستند

خبرگزاری شبستان: مبلغ رضوی با بیان اینکه خادمین حرم رضوی موذنین معرفت امام رضا (علیه الاسلام) هستند؛ افزود: گرچه ما سعادت نداشتیم  به حرم مطهر رضوی مشرف شویم اما آقا علی بن موسی الرضا نمایندگان خود را برای ما فرستاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام عباس ذوالقدری، معاون پژوهش حوزه علمیه سیرجان، عصر امروز(۲۹مرداد)در همایش شکوفه های نور بیان داشت: همه ما می گویم از ائمه اطهار (علیهم الاسلام) الگو می گیریم اما وقتی از ما سوال بپرسند که از حضرت معصومه(سلام الله علیها) یا سایر اهل بیت(علیهم الاسلام) چه الگویی گرفتید؛ پاسخ روشن نداریم.

 

وی گفت: دلیل این است که خیلی اسیر حاشیه ها هستیم و خیلی به متن سیره آنان توجه نمی کنیم؛ در شادی ها اهل بیت (علیهم الاسلام) شاد و عزاهای اهل بیت (علیهم الاسلام) عزدادری می کنیم این نشان می دهد که محبت مان را به اهل بیت نشان می دهیم اما محبت بدون معرفت فایده ای ندارد.


معاون پزوهش حوزه علیمه سیرجان با اشاره به اینکه بعد از اینکه از جلسات عزا و یا شادی بیرون می رویم با شخصی که در جلسه نبوده هیچ فرقی نمی کنیم؛ گفت: خداوند می فرماید اگر تمام دریاها مرکب شوند؛ نمی تواند کلمات قرآن کریم را بنویسند این نشان می دهد که ظاهر الفاظ مهم نیست؛ بلکه باطن الفاظ مهم است.


وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم همه مطالب به شکل کلی و مختصر گفته شده است؛ تصریح کرد: در قرآن کریم  نماز، روزه، زکات و خمس کلی آمده اما درباره حجاب و عفاف همه جزئیات آمده است.


حجت الاسلام ذوالقدری با افزودن اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها 18 روز در یک اتاق مشغول نماز و عبادت بودند در حالی که ما سه روز اعتکاف برویم بی حال می شویم؛ خاطرنشان کرد: زندگی این بانو اطاعت و عبادت خداوند بود.


معاون پژوهش حوزه علیمه سیرجان با تأکید براینکه برنامه و دستورالعمل انسان ساز در زندگی داشته باشیم؛ تصریح کرد: تمام فرمایش قرآن کریم خطاب به انسان است نه زن و مرد.


حجت الاسلام ذوالقدری با اشاره به اینکه زمانی که هر قطعه ای می خرید یک دفترچه راهنما وجود دارد؛ خود خداوند یک صنعتی به نام  انسان خلق کرده است؛ گفت: دفترچه راهنما انسان، قرآن کریم است که اگر مطابق برنامه های قرآن کریم عمل کنیم؛ هیچ مشکلی در زندگی نخواهیم داشت.


وی اظهار کرد: هر کدام از دختران با حجاب و عفاف، نوع تناسبات اجتماعی و... می توانند در جامعه الگویی از حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) باشند.


حجت الاسلام محمدرضاپورحبیبی، مبلغ رضوی با بیان اینکه خادمین حرم رضوی موذنین معرفت امام رضا (علیه الاسلام) هستند؛ افزود: گرچه ما سعادت نداشتیم  به حرم مطهر رضوی مشرف شویم اما آقا علی بن موسی الرضا نمایندگان خود را برای ما فرستاده است.


وی با اشاره به اینکه با دیدن خدام حرم مطهر رضوی یاد حرم امام رضا (علیه السلام) و یاد  ورودی صحن های حرم می افتیم؛ تأکید کرد: باید قدر این فرصت ها را بدانیم.


حجت الاسلام پورحبیبی خاطرنشان کرد: اگر امام رضا (علیه الاسلام ) در حالت مکاشفه را ببینم آیا جوری هستیم که امام رضا (علیه الاسلام ) از ما راضی باشند.


بکایی یکی از خدام حرم امام رضا (علیه الاسلام ) نیز با اشاره به اینکه سه تیم از مشهد مقدس اعزام شدیم و دو تیم به شهرهای شمالی و جنوبی استان کرمان اعزام  شدند؛ اظهار کرد: با دیدن این لباس و نشان دلتان به صحن و سرای امام رضا (علیه الاسلام ) می رود.


وی با اشاره به یکی از کرامات و معجزات حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام گفت: یکی از کرامات حضرت این است هر زائری پا به صحن و سرا می گذارد با همه مشکلات با یک دلی آرام از حرم خارج می شود.

 

در این همایش که با همکاری شایسته دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان برگزار شد؛ پس از مداحی عادل رضایی، از سوی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان به قید قرعه، سفر زیارتی مشهد مقدس به ۱۰ نفر از شرکت کنندگان اهداء شد.

 

 

کد خبر 480528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha