كاهش تورم ۴۰ درصدي در كشور به ۱۴ درصد/ افزايش ۱۹ درصدي صادرات غيرنفتي

خبرگزاري شبستان: معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري گفت: امروز اين دولت مي تواند ادعا كند كه تورم ۴۰ درصدي به كمتر از ۱۴ درصد رسيده است كه گامي مهم در ثبات اقتصادي است.

به گزارش خبرگزاري شبستان از قزوين، مرتضي بانك ظهر امروز (6 شهريور) در سخنراني قبل از خطبه هاي نماز جمعه كه در مسجدالنبي قزوين برگزار شد، بيان كرد: امروز در استان شهيدپرور قزوين با 3 هزار شهيد، 6 هزار جانباز و 700 آزاده هستيم و هفته دولت نيز به نام شهيدان بزرگي همچون باهنر و رجايي از فرزندان بزرگوار و فرهيخته اين خاك است.

وي با اشاره به اقدامات دولت يازدهم ادامه داد: يكي از مهمترين فعاليت هايي كه دولت بايد انجام مي داد در حوزه رونق فضاي كسب و كار در كشور بود كه جزو اهداف اساسي دولت بوده و برنامه هاي گسترده اي نيز در اين راستا انجام داده است.

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري اضافه كرد: در همين راستا نيز شاهد بوديم تورم گسترده اي كه در كشور بود، كنترل شد و امروز اين دولت مي تواند ادعا كند كه تورم 40 درصدي به كمتر از 14 درصد رسيده كه گامي مهم در ثبات اقتصادي است.

وي عنوان كرد: در بحث رشد اقتصادي نيز رشد سه درصدي را در سال 93 داشتيم كه دولت اميدوار است تا پايان سال رونق اقتصادي در بخش هاي خرد و متوسط گسترش يابد و شاهد كاهش بيكاري و اشتغالزايي در كشور باشيم كه نتايج اين امر نيز در سال هاي 95 و 96 شكوفا مي شود.

بانك با اشاره به اقدامات دولت در بخش بهداشت و درمان افزود: در اين بخش از مهمترين فعاليت ها، ايجاد خدمات و تقويت خدمات عمومي در كل جامعه است كه اين اقدامات نيز با وجود كاهش قيمت نفت صورت گرفت.

وي تأكيد كرد: با وجود اينكه درآمدهاي نفتي دولت كاهش يافته ولي توسعه سلامت و طرح سلامت با قدرت در كشور اجرا شد و پرداختي مردم نيز در اين حوزه كاهش يافت و حتي خدمات بهداشتي به صورت تقريبا رايگان در اختيار عامه مردم قرار گرفته كه امنيت خاطر مردم را فراهم كرده است.

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري اعلام كرد: اقدام ديگر دولت در رابطه با اقتصاد مقاومتي است، ما امكانات زيادي در بخش هاي مختلف كشور داريم كه در بحث اقتصاد مقاومتي بايد با تكيه بر اين امكانات، توسعه اقتصادي را داشته باشيم.

وي تصريح كرد: شاهد هستيم با وجود كاهش قيمت نفت، صادرات غيرنفتي 19 درصد افزايش داشته و اتكا به بودجه نفتي نيز كه 46 درصد بود امروز به 36 درصد كاهش يافته و توجه به امكانات داخلي بيشتر شده است همچنين صادرات مواد غذايي ما به 27 درصد افزايش يافته است.

بانك با اشاره به تخصيص اعتبار در حوزه اجراي طرح هاي آبرساني و تنظيم مسائل مربوط به آب در كشور به اقدامات صورت گرفته در مسكن مهر اشاره كرد و گفت: در بخش مسكن مهر از 70 درصد پيشرفت اين پروژه به 85 درصد رسيديم كه 425 هزار واحد مسكن مهر تاكنون واگذار شده و 74 هزار واحد نيز در حال افتتاح است كه اين امر توجه دولت را به اجراي برنامه هايي در راستاي محروميت زدايي نشان مي دهد.

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري افزود: از ديگر اقدامات مهم دولت، پرداخت يك هزار و 700 ميليارد تومان مطالبات ايثارگران، جانبازان و آزادگان است و اين حقي بود كه وجود داشت و دولت پرداخت كرد و طرح جامع حمايت از ايثارگران را نيز تصويب كرد كه اميدواريم مرحله به مرحله اجرا شود.

وي اظهار كرد: اقدام مهم ديگر دولت در سفرهاي استاني است كه اعتبارات لازم بايد تخصيص يابد و تا پايان كار اين دولت بايد اين طرح ها و پروژه ها اجرا شود و بر اين اساس نيز تاكنون عمل شده است.

بانك خاطر نشان كرد: در صحنه سياست خارجي نيز رويداد بزرگي در كشور رخ داد و جهت گيري اساسي براي تأمين آرامش، امنيت و فعاليت هاي اقتصادي فراهم شد و البته نگاه ما اين نيست كه اقتصاد كشور با حل مسائل هسته اي بايد انجام شود.

وي عنوان كرد: تاكنون نيز تحريم هاي اقتصادي را بر كشور ما تحميل كردند و توفيقات حاصل شده با وجود اين تحريم ها بوده است و اين موضوع به دليل برنامه ريزي، تدبير و توجه به تخصص و امكانات كشور و بهره وري بيشتر بوده است و اگر هم در بخش هسته اي توفيق حاصل و تحريم ها برداشته شود شاهد موفقيت هاي بيشتر خواهيم بود.

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري يادآور شد: هيچ گامي را نبايد برداشت مگر منافع كشور تأمين شود و آينده جامعه را به توسعه مناسب و پيشرفت مورد هدف بر اساس آرمان هاي نظام برساند.

کد خبر 482286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha