افزایش آمار طلاق های توافقی در استان مرکزی نگران کننده است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: افزایش آمار طلاق های توافقی در استان نگران کننده است که توجه بیشتر مسئولان فرهنگی و اجتماعی را می طلبد.

حجت الاسلام حکمت علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، به مناسبت ایام بزرگداشت هفته قوه قضاییه به خبرنگار شبستان گفت: افزایش طلاق های توافقی در دادگاه های خانواده استان موضوعی نگران کننده در تحکیم بنیان خانواده است که باید متولیان امور اجتماعی و فرهنگی با ریزبینی به آن توجه کنند.


وی افزود: در سه ماهه اول امسال 132 فقره پرونده طلاق به درخواست زوج، 410فقره به درخواست زوجه و 674فقره طلاق توافقی به دادگاه های خانواده استان وارد شده که جای تامل دارد.


حجت الاسلام مظفری اظهار کرد: طلاق های توافقی و به درخواست زوجه، خبر از یک معضل جدی اجتماعی در استان می دهد که شاید یکی از مهم ترین ارکان و ریشه های آن عفاف و حجاب و معضلات اقتصادی باشد.


رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه از ابلاغ حکم ایجاد معاونت پیشگیری از وقوع جرم به این استان خبر داد و گفت: حکم ایجاد معاونت پیشگیری از وقوع جرم در بدنه تشکیلات قضایی استان ابلاغ شده و روند آن در حال مطالعه و انجام است.


حجت الاسلام مظفری اعلام کرد: این معاونت به صورت فعالان مباحث پیشگیری از وقوع جرم را در تمامی بخش های دولتی و خصوصی دنبال می کند و قرار است از پتانسیل دستکگاه های اجرایی، رسانه ها و تشکل های غیردولتی به صورت تجمیعی استفاده شده هر بخش که قصور داشته باشد از ظرفیت دادستانی برای اعمال نظارت و اجرا و اطلاع رسانی بهره گرفته شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 48458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha