تصویب قانون ازدواج همجنس گراها در نیویورک

نیویورک در ردیف شش ایالت آمریکا قرار گرفت که ازدواج زوجین با یک جنسیت را به رسمیت می شناسند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نیویورک با تصویب قانون ازدواج همجنس گراها طی ماه آینده نخستین مراسم ازدواج زوجینی از یک جنسیت را شاهد خواهد بود.
سنای آمریکا این قانون را با 33 رای موافق در برابر 29 مخالف به تصویب رساند و به این ترتیب به پر بحث ترین موضوع اختلاف انگیز میان نمایندگان پایان داد.
حمایت جمهوری خواهان از این طرح تبعات خوبی را برای آنها در انتخابات 2012 به دنبال دارد و جماعت کثیر هم جنس گراها در این دوره به نفع آنها رای خواهند داد.
اکثر مخالفان این طرح را نمایندگانی تشکیل می دادند که اعتقادات مذهبی و مخالفت ادیان مختلف با آن را مطرح می کردند.
به موازات جلسه سنای آمریکا در این باره در سراسر نیویورک تظاهرات مخالفان و موافقان آن بر پا بود.
به گزارش روزنامه فرانسه زبان لوفیگارو، شهر میشل بلومبرگ و روستای گرینویچ که اکثریت هم جنس گراها را در خود جای می دهد با تصویب این قانون خود را بخشی از جامعه دریافت و شهردار بلومبرگ تصویب این قانون را نوعی پیروزی و برابری و دموکراسی توصیف کرد.
در حالی که 58 درصد از مردم آمریکا با این طرح موافق هستند سنای این کشور همراه با انتشار خبر تصویب این قانون از مردم خواست تا به موازات آن ازدواج مرسوم میان زن و مرد را ادامه و توسعه داده و تنها به دنبال ازدواج غیر معمول هم جنسی نباشند.
در آمریکا پنج ایالت ماساچوست،آیووا، ﮐﻨﯿﮑﺘﯿﮑﺖ، نیو هامپشیر و ورمونت پیش از نیویورک در کالیفرنیا به این قانون رای مثبت و آن را پذیرفته بودند.

 

کد خبر 48513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha