تلاوت و حفظ قرآن مقدمه‌ای برای عمل به آیات الهی باشد

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نقش اثرگذار تلاوت قرآن بر فضای جامعه، وظیفه اصلی را عمل به آیات وحی دانست و گفت: تلاوت و حفظ قرآن مقدمه‌ای برای این مهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرنگان رهبری با ارزشمند دانستن ایجاد فضای معنوی در جامعه درپی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن گفت: برگزاری نمایشگاه ها و مسابقات قرآنی در انس و الفت و ارتباط بیشتر جامعه و مردم با قرآن موثر و مفید است، و هرچه جامعه ما با قرآن انس بیشتری بگیرد، فرهنگ جامعه بالنده تر می شود.

وی اظهار کرد: حضور قاریان و حافظان از کشورهای مختلف در ایران و ارتباط آنها با جمهوری اسلامی با توجه به تبلیغات دشمنان مبنی بر اینکه ایران به قرآن اهتمام لازم را ندارد، می تواند در رفع اتهامات بسیار کارگشا باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این مطلب که هر چه قاریان و نسل جوان ما به قرائت قرآن بپردازند رفع شبهاتی که دشمن به آنها دامن می زند آسان می شود، تصریح کرد: البته هر چه زمان جلوتر برود آشنایی دنیای اسلام با ملت ایران، فرهنگ و خصایص این مردم و ارتباط و الفت دیرین آنها با قرآن بیشتر آشنا می شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسابقات بین المللی قرآن نقش مهمی در وحدت امت اسلام دارد. ارتباط با کشورهای مختلف و برگزاری این مسابقات در ایران و حضور نمایندگان آنها در کشور ما، بر جا انداختن نقش قرآن در زندگی مسلمانان تاثیر فراوانی دارد.

بنابر گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، وی با تاکید بر لزوم عدم اکتفای صرف به قرائت قرآن بیان کرد: هرچند تلاوت قرآن فضای جامعه را عطر آگین می کند، اما وظیفه اصلی ما عمل به قرآن است و تلاوت و حفظ قرآن مقدمه‌ای برای این مهم است. بنابراین باید سازمان های مربوطه در فرهنگ سازی نسبت به تک تک آیات وحی در جامعه تلاش جدی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: باید بیش از آنچه برای تلاوت و حفظ قرآن برنامه ریزی می‌کنیم در جهت فرهنگ سازی نسبت به دستورات مصحف شریف گام برداریم زیرا گاهی مقدمه ای قوی در نتیجه و عمل یا وجود ندارد و یا اگر هست بسیار کم رنگ است.

پایان پیام/

 

کد خبر 48548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha