امر به معروف و نهی از منکر اصل عملی اسلام است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت کرمانشاه، ابراز کرد: اهمیت امر و نهی دینی در این است که قرآن کریم اولین وظیفه انبیای الهی را امر به معروف و نهی از منکر عنوان می کند.

آیت الله محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین فرایض الهی هستند که در بسیاری از روایات و آیات قرآن کریم بر انجام آن از سوی مؤمنان تأکید شده است.

 

وی، با بیان اینکه معروف اعمالی است که نزد عقل و شرع شناخته شده و ریشه آن معرفت و عرفان است، گفت: هر کار خوبی که به واسطه عقل و یا دین شناخته شود معروف شناخته می شود.

 

این مقام مسئول، تصریح کرد: منکر نیز کار و یا اعمالی است که مورد رضایت پروردگار متعال نباشد و معروف نقطه مقابل آن است و در شرع اسلامی نیز به نیکی شناخته نشده است.

 

آیت الله حجتی، با اشاره به اینکه امر به معروف ارشاد و راهنمایی به راه های نجات بخش است، ادامه داد: نهی از منکر نیز بازداشتن از اموری است که با شریعت سازگاری ندارد.

 

به گفته امام جمعه موقت کرمانشاه، اهمیت امر و نهی دینی در این است که قرآن کریم اولین وظیفه انبیای الهی را امر به معروف و نهی از منکر عنوان می کند.

 

وی، خاطرنشان کرد: امر و نهی دینی از بزرگ ترین واجبات الهی و اصل عملی اسلام است که در قرآن کریم بسیار بر آن تأکید شده و تهدیدهای شدید و سخت نیز بر ترک آن وارد گردیده است.

 

این مقام مسئول، با بیان اینکه ترک این فریضه الهی گناه کبیره محسوب می شود، گفت: زمانی امر و نهی دینی رمز برتری و کرامت انسانی خواهد بود که بر اساس ایمان و برخواسته از انگیزه الهی باشد.

 

کد خبر 486016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha