لزوم انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت کرمانشاه، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف عمومی است که ویژه گروه خاصی از مردم نبوده و بسیاری از تکالیف آن نیز باید در سطوح مختلف به اجرا درآید.

آیت الله محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای شبستان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله مهمترین فرایض دینی هستند که انجام آن از سوی افراد در جامعه یک امر واجب است.

 

وی، به آیاتی از قرآن کریم درباره امر و نهی دینی اشاره کرد و گفت: خداوند در سوره توبه آیه 71، مردان و زنان مومن را یاور و دوستدار هم می داند که به نیکی فرمان می دهند و از اعمال ناشایست باز می دارند.

 

این مقام مسئول، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف عمومی است که ویژه گروه خاصی از مردم نبوده و بسیاری از تکالیف آن نیز باید در سطوح مختلف به اجرا درآید.

 

به گفته آیت الله حجتی، در آیات قرآن کریم از مسلمانان خواسته شده که از بین خود گروهی را برای انجام امر به معروف و نهی از منکر تشکیل دهند که با یک هدف مشخص و وحدت رویه کار خود را به انجام برسانند.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در جوامع اسلامی، دایره حسبه از جمله سازمان هایی است که دارای سابقه طولانی در انجام امورات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی، با بیان اینکه اسلام موضوع امر به معروف و نهی از منکر را محدود نکرده است، افزود: این موضوع دامنه وسیع داشته و ابعاد بزرگی از اعمال و رفتار آدمی همچون عبادات، معاملات، اخلاقیات و محیط خانوادگی را شامل می شود.

 

این مقام مسئول، اضافه کرد: در کتب دینی و اسلامی، معروف ها را ارزش و منکرها را ضد ارزش نام گذاری می کنند و هر عملی که موجب رشد آدمی شود معروف و آنچه که باعث انحطاط فرد و جامعه شود نیز منکر محسوب می شود.

 

کد خبر 488746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha