دولت عربستان دولت نالایقی است/ حادثه منا سندی محکم برای ناکارآمدی آل سعود

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه حادثه منا نشان دهنده آنست که دولت عربستان توانایی مدیریت حرمین را ندارد، گفت: دولت عربستان دولت نالایقی است.

دکتر سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور، فرمانده سپاه فجر فارس ضمن عرض تسلیت به مردم شریف کشور به مناسبت درگذشت حجاج ایرانی در فاجعه انسانی منا، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: این حادثه، یک اتفاق غم بار و تلخی است.

 

وی با اشاره به اینکه آنان در جوار رحمت الهی آرمیدند و خوشا به سعادت همه آنان، افزود: ما نسبت به جایگاه آنان هیچ تردیدی نداریم و ما نیز در غم خانواده آنان نیز شریک هستیم.

 

این مقام ارشد نظامی، دولت عربستان سعودی را یک دولت بی مسئولیت دانست و افزود: مقصر این اتفاق دولت بی مسئولیت سعودی است.

 

وی با یادآوری این مطلب مطلب که از سال 54 تاکنون اگر تمام حوادثی که در حج روی داده است را مورد بررسی قرار دهیم در می یابیم که هرچه حوادثی اتفاق افتاده و هزاران حاجی به رحمت الهی پیوستند، در یک مورد سراغ نداریم که حاکمان سعودی مسئولیت آن را به عهده گرفته باشند، اظهار داشت: دولت عربستان در کنترل و مدیریت حرمین شریفین توانایی لازم را ندارند.

 

فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه این اتفاق نشان دهنده آنست که دولت عربستان توانایی مدیریت حرمین را ندارد، تاکید کرد: چطور می توان درک کرد در یک مراسم و مناسک مذهبی 2 هزار نفر به این شکل فجیع ارتحال پیدا کنند و این نشان دهنده بی تدبیری آنان است.

 

وی از خداوند متعال خواست تا ریشه آل سعود را بخشکاند، تصریح کرد: دولت عربستان دولت نالایقی است و امیدوارم این چنین حوادث آخرین خوادثی باشد که برای مسلمین در سرزمین وحی رقم می خورد.

 

 

کد خبر 488958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha