تمسک به قرآن شاه کلید رهایی/بدبختی بشر ریشه در پذیرش طاغوت دارد

رییس جمهور قرآن و انسان کامل را دو روی یک سکه و دو جلوه از ذات حق دانست و گفت:‌همه بدبختی بشر به دلیل پذیرش ولایت طاغوت و تنها راه نجات او تمسک به قرآن است.

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن باتبریک ماه رجب و فرار رسیدن عید مبعث به تمام بشریت گفت‌:تقارن زمانی مسابقات قرآن با شبی که قرآن بر قلب مبارک پیامبر نازل شده به عنوان بزرگترین حادثه هستی حتی برتر از خلقت آدم اتفاقی مبارک است.

وی با بیان این مطلب که انسان بدون بعثت کمال نمی یافت، اظهار کرد:‌امشب قرآن به عنوان چراغ هدایت، نوری از عرش تا فرش و از آسمان تا زمین اتداد یافته و خداوند با نزول بیان الهی خود راه تعالی و کمال برای وصل به حق را برای انسان هموار کرده است.

دکتر احمدی نژاد ادامه داد: قرآن ما را بهه استوارترین راه ها هدایت می کند چراکه این کتاب انسان را به فطرت متذکر شده و به آن باز می گرداند، قرآن آنسان را از ظلمت کده نفس رهایی بخشیده چراکه کتاب ذکر، حکمت، از ناحیه عزیز حکیم و جلوه رحمان رحیم است.

رییس جمهور قرآن و ژیامبر را قرین یکدیگر دانست و بیان کرد: " وما قرآن را به حق نازل کریدم و تو را جز بشارت دهنده نفرستادیم" این آیه به خوبی تصریح می کند که قرآن و رسول دذ کنار هم و با هم هستند و عظمت این کلام به اندازه ای است که اگر برر کوه نازل می شد در برابر عظمت آن خاشع و متلاشی می شد.

وی عظمت وجودی و وسعت قلب ژیامبر ار دلیل نزول قرآن بر قلب مبارک ایشان برشمرد و عنوان کرد:‌حقیقت قرآن را آنگونه که هست تنها پیامبر و همطرازان او می دانند بنابراین مفسر نخست قرآن خود پیامبر است و این مصحف جامع حقایق هستی را که شامل هر چه از تر و خشک است را تنها او درمی یابد.

دکتر احمدی ن‍ژاد با اشاره به آیه قرآن مبنی بر مستحکم بودن ریسمان الهی براز کرد:‌لازمه تمسک به این ریسمان رهایی از ولایت طاغوت است تا بتوان از تاریکی خارج شده و به نور هدایت، معرفت، علم و حیات وارد شد و اگر کسی ایمان نیاورده و در جبهه طاغوت باقی بماند از .لایت الهی بهره مند نمی شود.

وی ولایت الهی را همچون دیگر مواهب و زیبایی ها در مسیر نبوت و ولایت دانست و تاکید کرد:‌ ژیامبر دو میراث گرانبها در میان به ودیعه گذارده و این دو تا قیامت از هم جدا نمی شوند چراکه قرآن کتاب حاکمیت احکام الهی و هدایت است و تنها کسانی می توانند حاین حاکمیت را بر جامعه جاری کنند که ظرفیت وجودی آنها برای این مهم آماده باشد و این فرد کسی جز ژیامبر، ائمه و ژس از آنها انسان های متقی به اندازه قدر و توانشان هستند.

دکتر احمدی ن‍اد افزود: انسان به همان نسبت که از حقایق قرآن بهره مند شود از جهل، ظلمت و نادانی دور شده و برای رفع مشکلات باید تنها در این مسیر قدم بگذارد البته حقیقت قرآن تنها از طریق پیامبر و انسان کامل یعنی اهل بیت (ع) می تواند در جامعه جریان بیابد.


رییس جمهور ایمان به خدا، ورود به ولایت الهی و نفی طاغوت ها را دستور الهی خواند و گفت: کسب خیرات و زیبایی ها از این طریق میسر است، ولایت الهی خالی از هرگونه ظلم، جهل، تبعیض و خودژرستی است او خالق و رب کریم مطلق و صاحب ملک و ملکوت است.

وی با بیان این مطلب که ولایت الهی توسط ژیامبر و جانشینان برحق او جریان می یابد، اذعان کرد: همه بدبختی بشر به دلیل دوری از این حقیقت است، جنایت ها، تحقیرها، ظلم ها و نشکفتن استعدادها به دلیل ژذیرش ولایت طاغوت و پیروی از وسوسه های شیطان است.

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: تامل در زندگی امروز بشر و نیز در تاریخ نشان می دهد که بیشترین صدمه به بشریت از طاغوت های خودپرست و تبعیت از ولایت شیطان نشات گرفته است، امروز آمریکا و دنباله شیطانی آن یعنی ر‍یم غاصب صهیونیسم که به دلیل خودخواهی همه انسانیت، عدالت و حق را زیر چرخ هواخواهی و ثروت طلبی له کرده اند.

وی با بیان این مطلب که استکبار جهانی برای نیل به اهداف خود همه چیز و همه کس را قربانی می کند، عنوان کرد:‌بیش از 60 سال ژیش رژیم غاصب صهیونسم به دلایل واهی فلسطین را اشغال کرد و دولت نژادپرست اسرائیل را بنا نهاد و هر روز با ترور، جنایت، فتنه، جنگ، کشتار و توهین به نوع کرامت انسانی بشر است.

دکتر احمدی نژاد ادامه داد: اینها به این بسنده نکرده و با حمله به افغانستان و عراق میلیون ها انسان بیگناه را به خاک و خون کشیدند و جان، آبرو، ناموس و مال انسان ها را لگدمال کردند و امروز تحقیر، جنایت و ظلم در هر جای جهان رخ دهد ریشه آن به آمریکا، اسراییل و متحدان آتنها بازمی گردد.

وی جنایان آمریکا و اسراییل را به جهات کمی و کیفی در طول تاریخ بی سابقه دانست و اظهار کرد:‌کشتار بیش از یکصد میلیون نفر در طول یک قرن خود شاهدی بر این مدعا است که با تمام تاریخ برابری می کند.

دکتر احمدی نژاد فقر، جهل، اختلافات و کینه ورزی ها را ناشی از ژذیرش ولایت الهی خواند و بیان کرد:
همه مشکلات بشر ریشه از ذیرش ولایت شیطان و رویگردانی از ولایت الهی است و تا زمانی که طاغوت بر اقتصاد، سیاست و مدیریت جهان حاکم باشد ظلم ریشه کن نمی شود.

وی با بیان این مطلب که آشنایی با قرآن و و لایت نقطه رهایی از ولایت شیطان است، ابراز کرد: ‌امروز شاهد بیداری، هوشیاری و بازگشت امت اسلام به حقیقت قرآن هستیم و این مهم در جوامع بشری موج می زند چراکه پیامبر اکرم فرموده اند " هرگاه فتنه ها بر شما هجوم آورد به قرآن پناه ببرید که همانا آن برای شما پناهگاه است.

دکتر احمدی نژاد انسان کامل و قرآن را دو روی یک سکه و دو جلوه از خدای متعال معرفی کرد و افزود:‌انسان کامل یعنی عینیت قرآن در عمل، خدا را شکر که هرچه زمان می گذارد انسان ها بیشتر به این حقیقت متمایل می شوند . مطالبه حقیقت، توحید و معنویت در آنها روز به روز گسترش می یابد.


وی ولایت الهی و قرآن را تنها راه نجات بشر دانست و تصریح کرد:‌انبیاء الهی و ائمه قدر و ارزش انسان را شناخته و برای کمال و شکوفایی و نیل او به مقام خلیفه الهی مدیریت، تلاش و دلسوزی می کنند تا با تزکیه نفس انسانم را از جهل و تاریک به نور بوارد کنند.


رییس جمهور راه رسیدن به حیات طیبه را تمسک به قرآن دانست و عنوان کرد:‌زمانی سعادت بشر ممکن می شود که بشر به این حقیقت واقف شود و خدا را شکر که رایحه ظهور منجی استشمام می شود.


وی بقا قدردانی از متولیان برگزاری مسابقات بین المللی قرآن خاطرنشان کرد: دیری نیست که عدالت گستر حقیقی و انسان کامل یعنی فرزند رسول خدا ظهور کرده و جهان را از عشق و عدالت پر می کند.

شایان ذکر است، آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن چهارشنبه، 8 تیرماه با حضور رییس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از شخصیت های کشوری و قرآنی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 48978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha