خوشا دلی که رحل قرآن است/حلّه ای از حلّه های بهشتی تن پوشت باد

خبرگزاری شبستان: پس خداوند دو حلّه از حلّه ‏هاى بهشتى به او مى‏ پوشاند و تاج كرامت بر سرش مى‏ نهد، سپس خطاب مى‏ شود: آيا تو را در باره اين جوان خشنود كرديم؟ قرآن مى‏ گويد: پروردگارا، من بيش از اين در باره او آرزو داشتم...

خبرگزاری شبستان-کرمان

 

24 خرداد 94:

 

نماینده ایران، نفر اول مسابقات قرآن مالزی شد...محسن حاجی‌حسنی کارگر، نماینده کشورمان، نفر اول پنجاه و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در رشته قرائت شد.

 

وی متولد 1367 در مشهد است. حاجی‌حسنی کارگر سال گذشته با حضور در سی و ششمین دوره مسابقات کشوری اوقاف رتبه دوم این مسابقات را کسب کرد و به عنوان نماینده ایران برای مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی انتخاب شد.

 

نماینده ایران در پنجاه‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی روزگذشته، شنبه، 23 خردادماه قرعه خود را که تلاوت آیاتی از سوره آل‌عمران بود، اجرا کرد.

 

چهارشنبه 15 شهریور 91:

 

حسن دانش، عنوان اول مسابقات بین‌المللی تونس در سال 91 و عنوان برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران در سال جاری شده است.

 

وی در مسابقات بین المللی قرآن کریم کشور تونس استاد حسن دانش مقام اول رشته قرائت را به خود اختصاص داد. امسال(سال91) تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار از استان دارالعباده و دارالعلم یزد در این مسابقات شرکت و رتبه اول مسابقات را کسب کرده است.


دوشنبه ۱۵ اردیبهشت 1393

 

قرآن! من شرمنده توام اگر از تو آواز مرگی ساخته ام که هر وقت در کوچه مان آوازت بلند میشود همه از هم میپرسند "چه کسی مرده است؟" چه غفلت بزرگی که می پنداریم خدا ترا برای مردگان ما نازل کرده است ...

 

قرآن! من شرمنده توام اگر ترا از یک نسخه عملی به یک افسانه موزه نشین مبدل کرده ام. یکی ذوق می کند که ترا بر روی برنج نوشته،‌ یکی ذوق میکند که ترا فرش کرده، ‌یکی ذوق می کند که ترا با طلا نوشته، ‌یکی به خود می بالد که ترا در کوچک ترین قطع ممکن منتشر کرده و ...! آیا واقعا خدا ترا فرستاده تا موزه سازی کنیم؟

 

قرآن! من شرمنده توام اگر حتی آنان که ترا می خوانند و ترا می شنوند، ‌آنچنان به پایت می نشینند که خلایق به پای موسیقی های روزمره می نشینند. اگر چند آیه از ترا به یک نفس بخوانند مستمعین فریاد میزنند "احسنت ...!" گویی مسابقه نفس است ...

 

قرآن!‌ من شرمنده توام اگر به یک فستیوال مبدل شده ای، حفظ کردن تو با شماره صفحه، ‌خواندن تو آز آخر به اول، ‌یک معرفت است یا یک رکورد گیری؟ ای کاش آنان که ترا حفظ کرده اند، ‌حفظ کنی، تا این چنین ترا اسباب مسابقات هوش نکنند ...

 

خوشا به حال هر کسی که دلش رحلی است برای تو. آنانکه وقتی ترا می خوانند چنان حظ می کنند، ‌گویی که قرآن همین الان به ایشان نازل شده است. آنچه ما باقرآن کرده ایم تنها بخشی از اسلام است که به صلیب جهالت کشیدیم...       (محسن حاجی حسنی کارگر)

 

 

همراه با کاروان قرآنی حج 94

 

دوره آموزشی ـ توجیهی کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع به منظور ایجاد آمادگی بیشتر بین قاریان و اعضای کاروان قرآنی است تا اعضای کاروان قرآنی بیش از پیش با فضا و برنامه‌های قرآنی حج تمتع آشنا شوند و آمادگی لازم را برای اجرای برنامه قرآنی در طول ایام حج تمتع به دست آورند.

 

بر اساس این گزارش، در این کاروان ۲۰ نفره، حافظان و قاریان قرآن، اعضای گروه مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم استان خوزستان حضور خواهند داشت.

 

 

در کاروان اعزامی به حج تمتع سال ۹۴ که صالح اطهری فرد قاری بین المللی سرپرستی آن را بر عهده داردحسین رستمی (تهران)، حمید شاکر‌نژاد (خراسان رضوی)، مسعود سیاح‌گرجی (تهران)، محسن حاجی‌حسنی کارگر (خراسان رضوی)، حسن دانش (یزد)، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی رجبی (خراسان رضوی)، محمد‌جواد کاشفی (خراسان رضوی)، مختار دهقان (خراسان رضوی)، ابراهیم فلاح تبسم‌چهره (گیلان)، محمد‌رضا تقانی(البرز)، مرتضی یادگاری (تهران) هادی ایزد‌پناهی(تهران)، مهدی علی‌ بابایی(اصفهان) حضور دارند.

 

براساس این گزارش، در این کاروان ۱۴ نفر از اساتید و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه ۵ نفره مدیحه‌سرایی حضور دارند که برای اولین‌بار، تمام کسانی که از طریق آزمون حج انتخاب شده‌اند، حج اولی هستند.

 

خواستم از خداوند این بود که قاری برتر جهان شوم/آقای دانش از قاریان بسیار باصفا هستند

 

http://shabestan.ir/detail/News/469795

 

شهید محسن حاجی حسنی کارگر در آخرین پست اینتستاگرم

 

خدایا...! اگه یه روز فراموش کردم خدای ِ بزرگـــــــــــــی دارم ... تو فرامـــــــــــــوش نکن که بنده کوچیکـــــــــــــی داری ... با نوازشی و یا شاید تلنگری آرام وجودت را، همراهیت را، مهربانی و بزرگی ات را برایم یاداوری کن..

 

 

شنبه 11مهر 94

 

بسم الله الرحمن الرحیم


*الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّه‏ وَ كَفى‏ بِاللَّهِ حَسِيباً*احزاب/39


عروج ملکوتی و شهادت گونه پنج نفر از قاریان و موشحان ممتاز جمهوری اسلامی ایران به دیار باقی در حادثه تأسف بار منا؛ آقایان محسن حاجی حسنی کارگر، حسن دانش، محمد سعید سعیدی زاده، امین باوی و فؤاد مشعلی قلب جامعه قرآنی را آکنده از غم و اندوه نمود.


شورای عالی قرآن با تسلیت این ضایعه جانگداز به محضر بقية الله الأعظم امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف، بزرگ پرچمدار قرآن جهان اسلام رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، خانواده های محترم این عزیزان و جامعه قرآنی کشور، علوّ درجات را برای ایشان و صبر جمیل برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال مسألت می نماید.


بدون تردید در قاموس رحمت واسعه پروردگار عالم، أجر این قرآنیان فقید که با رسالت تبلیغی و مأموریت اجرای برنامه های قرآنی و انجام مناسک حج به سرزمین وحی مشرف شده بودند، رضوان الهی است که گوارای وجودشان باد: وَ مَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيما نساء/100


ان شاء الله جامعه قرآنی جمهوری اسلامی ایران با تشییع باشکوه پیکر این عزیزان و برگزاری مراسم بزرگداشت، مراتب حق شناسی خود را به نمایش خواهد گذاشت.

 

جوان قاری قرآن در کلام امام صادق علیه السلام

 

هر كس در جوانى قرآن بخواند و مؤمن باشد، قرآن با گوشت و خون او آميخته مى‏ شود، و خداوند او را با سفيران خود كه بزرگوار و نيكوكارند قرار خواهد داد، و روز قيامت قرآن مانع او از آتش دوزخ خواهد بود، و مى‏ گويد: پروردگارا، هر عمل ‏كننده‏ اى به پاداش عملش رسيده است، جز آن كسى كه مرا مورد عمل قرار داده است، پس بزرگ‏ترين هديه‏ هاى خود را نصيب او گردان.

 

پس خداوند دو حلّه از حلّه ‏هاى بهشتى به او مى‏ پوشاند و تاج كرامت بر سرش مى‏ نهد، سپس خطاب مى‏ شود: آيا تو را در باره اين جوان خشنود كرديم؟ قرآن مى‏ گويد: پروردگارا، من بيش از اين در باره او آرزو داشتم، پس امان نامه ‏اى به دست راست او و فرمان جاودانگى در بهشت را به دست چپش مى‏ دهند و او وارد بهشت مى‏ شود.

 

 

پس به او مى‏ گويند: آيه ‏اى بخوان و يك درجه بالا برو. آن گاه به قرآن خطاب مى‏ شود: آيا تو را به آرزويت رسانديم و آيا تو را در مورد اين جوان خشنود كرديم؟ قرآن مى‏ گويد: آرى، اى پروردگار من، آن گاه حضرت فرمود: هر كس قرآن را بسيار بخواند و با اينكه حفظ آن بر او سخت است آن را به ذهن خود بسپارد، خداوند اين پاداش را دو بار به او خواهد داد.

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق، ص 100 ( بر اساس نرم افزار جامع الاحادیث)

 

 

حادثه تلخ و اندوهبار سرزمین منا

 

حادثه تلخ و اندوهبار سرزمین منا، مسلمانان سراسر جهان را داغدار کرد. قلب میلیون ها ایرانی در کشته شدن مظلومانه صدها زائر بیت الله الحرام چنان به درد آمده است که هیچ چیز جزء قداست مکان و زمانی که روح های صیقل یافته در حج ابراهیمی به لقاءالهی پیوست و جزء امید به آیه 100 سوره مبارکه نساء نیم تواند این غم بزرگ را تسکین دهد.

 

امروز ملت ایران، دغدار غم بزرگی است که به فرموده مقام معظم رهبری فاجعه‌ی منا و کشته شدن صدها نفر از حجاج کشورمان و هزاران نفر از دنیای اسلام، ایام عید را تبدیل به عزا کرد. 

 

در این میان پرکشیدن نابهنگام دو تن از افتخارآفرینان جامعه قرآنی کشورمان چنان داغ سنگینی بر دلها گذاشته است که حلاوت و شیرینی موفقیت های ایشان در مسابقات قرآنی، جای خود را به تلخی فقدان آنان داده است.

 

امروز نه تنها خراسان رضوی و یزد؛ که همه ایران از شمال تا جنوب، شرق تا غرب و نیز کرمان، داغدار این غم بزرگ است؛ حاج حسن دانش که شاید یکی از خواسته های مهمش در این سفر معنوی، شفای پدر بود حالا چگونه پدر بیمار، این غم جانگاه را متحمل شود؟

 

ملت ایران داغ های سنگین و فراوانی در از دست دادن جوانان برومند خود دیده است؛ از دوران قبل از انقلاب تا دفاع مقدس تا ترور دانشمندان جوان هسته ای تا از دست دادن نخبگان قرآنی اش...ان شاءالله که این ملت صبور و بااستقامت مشمول آیه مبارکه " إِنَّما یُوَفَّی الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسابٍ" باشد.

 

 

کد خبر 490638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha