اندیشه امام و رهبری مسیر بیداری اسلامی را هموار کرد

پژوهشگر عراقی دوری از قرآن را مهمترین دلیل سقوط اسلام و مسلمین دانست و گفت: پیروی از اندیشه متفکرانی همچون امام خمینی و رهبر معظم انقلاب مسیر بیداری اسلامی را هموار می کند.

نبیل یعقوبی، پژوهشگر عراقی و مولف مقاله برگزیده همایش پژوهش های قرآنی با عنوان "اسباب سقوط مسلمین و اسباب بیداری اسلامی از منظر قرآن کریم" با بیان این مطلب که در مصحف شریف آیات متعددی درباره بیداری اسلامی وجود دارد به خبرنگار شبستان گفت: آیات مرتبط به جهاد، تقریب مذاهب و وحدت با بیداری اسلامی در ارتباط بوده که دلایل سقوط را تصریح کرده اند.

 

وی درباره دلایل برشمرده شده در قرآن پیرامون سقوط مسلمین اظهار کرد: دوری از قرآن و آموزه های اسلامی، عدم عمل کردن به امر به معروف و نهی از منکر مهمترین این عوامل است که با بازگشت به اصل اسلام و قرآن می توان آنها را جبران کرد.

 

یعقوبی ادامه داد: تقریب میان مذاهب مختلف اسلامی، تلاش برای وحدت هرچه بیشتر، تدبیر و پیروی از اندیشه متفکرانی همچون امام خمینی (ره) که از سوی امت اسلام پذیرفته شده و اثرگذار هستند از راهکارهایی است که می تواند موج بیداری اسلامی را جهانی کند.

 

برگزیده همایش پژوهش های قرآنی درباره راهکارهای معرفی شده در قرآن برای رهایی اسلام و مسلمین از استبداد و استکبار تصریح کرد: اساسی تری راهکار برای بیداری اسلامی هوشیاری و دشمن شناسی است تا در مواجه با مستکبران همچون آمریکا و اسرائیل بتوانند با قدرت و صلابت ایستادگی کنند.

 

وی جهاد را از دیگر تصریحات اثرگذار قرآن بر بیداری اسلامی دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای امام و رهبر معظم انقلاب بهترین و راهگشاترین راهکارها برای رهایی از ظلم و ستم استبداد داخلی و استکبار خارجی است.

 

یعقوبی با ابراز امیدواری از آینده موج بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: قرآن همواره انسان را به آینده روشن نوید می دهد و با تاکید بر وحدت به حرکت تشویق می کند و تصریح می کند که با تلاش می توان به موفقیت دست یافت و این در انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی به خوبی مشهود است.

 

پایان پیام/

کد خبر 49281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha