افتتاح ۳۰ کانون هوراند/ جشن راه اندازی ۱۰۰۰ امین کانون مساجد در آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم جشن راه اندازی هزار امین کانون فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی و افتتاح ۳۰ کانون مساجد شهرستان هوراند به مناسبت سالروز ۱۹ مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، مراسم افتتاح هزارمین کانون فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی و راه اندازی 30 باب کانون شهرستان هوراند، شب گذشته(19مهر) در مسجد رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) شهرستان هوراند برگزار شد.
 

محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، ابراهیم فریادخواه، فرماندار شهرستان هوراند، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، محمد هادی نیا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی و اعضای شورای اداری شهرستان هورند و مدیران مسئول و فعالان کانون های مساد شهرستان هوراند در این مراسم حضور داشتند.

 

جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به مساجد در اسلام ابراز داشت: کسانی که مساجد خدا را آباد می کنند به مبدا و معاد ایمان دارند.

 

وی افزود: هر کسی در مسیر خدا قدم برندارد، خداوند نیز برای او سخت می گیرد.

همچنین علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، ابراز داشت: شعار ما امسال این است که هر روز یک کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان شرقی راه اندازی شود که تا امروز نیز محقق شده است.

ابراهیم فریادخواه، فرماندار شهرستان هوراند نیز در این مراسم ابراز داشت: مسایل فرهنگی و اجتماعی جایگاه ویژه ای در اجتماعی دارد.

 

وی افزود: آسیب های مسایل فرهنگی و اجتماعی نیز به مراتب بیشتر از مسایل امنیتی و اقتصادی است.

گفتنی است، در بخش پایانی این مراسم از فرماندار شهرستان هوراند، حجت الاسلام شکرنژاد امام جماعت مسجد رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم) هوراند و تنی چند از افرادی که در راه اندازی کانون های مساجد در شهرستان هوراند تلاش کردند، تجلیل شد.

 

همچنین مجوز و اقلام و تجهیزات برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان هوراند به صورت نمادین به مدیران مسئول آن ها اهدا شد.

کد خبر 493061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha