استقبال گرم مسئولان ایران حس غربت را در ما از بین برد

احمد سلیمان با اشاره به نقش اثرگذار این رقابت ها در تعامل نخبگان جهان اسلام گفت: استقبال گرم مسئولان ایرانی باعث شد ما حتی برای لحظه ای احساس غربت نکنیم.

محمد احمد سلیمان، نماینده موریتانی در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با ابراز خرسندی از حضور در این رقابت ها به خبرنگار شبستان گفت: پیش از سفر به ایران فکر نمی کردم که جمهوری اسلامی مسابقاتی با این سطح و گستره را برگزار کند اما با تجربه نزدیک به عظمت این رقابت ها و تقدس فعالیت های قرآنی در ایران پی بردم.

 

وی با قدردانی از استقبال گرم مسئولان در بدو ورود اظهار کرد: این استقبال باعث شد ما لحظه ای فکر نکنیم که در خانه و کشور خود نیستیم و احساس غربت نکرده و نمی کنیم.

 

احمد سلیمان درباره اثرات برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در جهان اسلام تصریح کرد: این فضا فرصت مناسبی است تا تعاملی موثر میان نخبگان قرآنی در عرصه حفظ و قرائت مصحف شریف به وجود آمده و بستر ارتباطات اثرگذار بعدی فراهم شود.

 

نماینده موریتانی در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ادامه داد: همچنین حضور در ایران امکان آشنایی با نخبگان قرآنی جمهوری اسلامی را نیز فراهم می کند و منجر به ارتباطات آموزشی آنها در راستای ارتقای کمیت و کیفیت فعالیت های این عرصه مقدس می شود.

 

شایان ذکر است، بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با حضور نمایندگانی از 61 کشور اسلامی و غیراسلامی از 8 تا 13 تیرماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است.

 

پایان پیام/

کد خبر 49317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha