تبیین علمی و اعتقادی ولایت فقیه رویکرد اصلی نمایشگاه بین المللی قرآن

حجت الاسلام محمدی تبیین علمی و اعتقادی ولایت فقیه و توجه ویژه به بخش بیداری اسلامی و دشمن‌شناسی را مهمترین اولویت های نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی و رئیس نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با تشریح سیاست ها و اهداف نوزدهمین دوره برپایی این نمایشگاه گفت: میان نمایشگاه قرآن و رسالت‌های دوگانه مصحف شریف ارتباط است، این نمایشگاه باید با ایجاد احساس مثبت به کمالات و بهره‌مندی از ولایت قرآنی در مردم، در بعد عقلانی رفع جهالت و در بعد روحی و معنوی رفع رذالت کند.

وی نمایشگاه قرآن را مرکز شفای روحی و عقلی خواند و اظهار کرد: شفا رسالت تخلیه وجود از ناپاکی و پالایش و رحمت رسالت تعالی بخشی به انسان را دارد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به آیه شریفه "وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَارًا" شفا و رحمت قرآنی را دارای ترتیب و تعاقب دانست و تصریح کرد: نمایشگاه قرآن تفرجگاه معنوی است که آثار روحی و جسمی مثبت فراوانی در بردارد.

رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور با بیان این ملب که افزایش حب ولی‌الله و بغض عدوالله در قلوب بازدیدکنندگان از دیگر نتایج این نمایشگاه است، ادامه داد: تولی و تبری در کنار هم معنا دارد و هر یک از آنها به تنهایی انحراف انسان را رقم می زند.

 

وی با معرفی ایجاد انس با قرآن به عنوان راهبرد اصلی نمایشگاه بین المللی اعلام کرد: اگر افراد در هنگام خروج از نمایشگاه از مراتب بالاتری از انس با قرآن برخوردار شوند می توان ادعا کرد که اهداف محقق شده است.

حجت الاسلام محمدی منشأ انس را معرفت و محبت دانست و بیان کرد: این دو عنصر باید بوسیله هنر و آگاهی بخشی ایجاد شود. همچنین باید بدانیم علاقه‌مند کردن مردم به خواندن قرآن و افزایش احترام نسبت به آن از دیگر شاخصه‌های توفیق این نمایشگاه قرآن است که از رهگذر عبور از ظواهر و رفتن به عمق محقق می شود.

رییس نمایشگاه بین المللی قرآن با توصیه مدیان بخش های مختلف این نمایشگاه به در نظر گرفتن اهداف تدوین شده، ابراز کرد: تشکیل غرفه‌های بخش‌های مختلف با توجه به رسالت شفا و رحمت قرآنی، افزایش حب ولی‌الله و بعض عدوالله و انس با قرآن در بازدیدکنندگان و تناسب نمایشگاه با روحیه کمال طلبی انسان و ایجاد ارتقاء معنوی در آنها باید جزء اولویت های کاری باشد.

 

وی افزود: معرفی قرآن به عنوان ثقل‌اکبر و اهل‌بیت (ع) به عنوان ثقل اصغر، صلاح تلقیات غلط مردم نسبت به قرآن و عترت (ع)، ارائه معارف قرآنی بر اساس قرائت اهل بیت(ع) از مصحف شریف، توجه ویژه به بخش بیداری اسلامی و دشمن‌شناسی با توجه به آموزه‌های قرآنی دیگر اولویت هایی است که با جدیت باید پیگیری شود.

بنابر گزارش روابط عمومی مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: تبیین علمی و اعتقادی ولایت فقیه در بخش هنر مفهومی،ایجاد لذت معنوی در مردم از رهگذر، هنر و جذابیت‌های بصری، حفظ گرایش علمی و رعایت اصول اسلامی، حرکت همراه با نظرات رهبری و سبقت نگرفتن از ولایت، رعایت نکات امنیتی و مراقبت از سوء برداشت‌های احتمالی و بی‌پاسخ نماندن مردم در بخش‌های مشاوره قرآنی و خانواده نیز باید مورد اهتمام جدی باشد.

وی از برخورد قاطع با بانوانی که امنیت بصری نمایشگاه قرآن را مخدوش کنند خبر داد و بیان کرد: استفاده از افراد عالم‌، فهیم‌ و خوش‌برخوردترین در تصدی غرفه‌ها، برخورد با بازدیدکنندگانی که احکام اسلام و قرآن را رعایت نمی کنند وهماهنگی ظاهر و باطن متصدیان از دیگر راهبردهای کلانی است که در این نمایشگاه دنبال می شود.

پایان پیام/


 

کد خبر 49574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha