واقعه عظیم عاشورا  نمایشگاه بزرگ معنویت با غرفه های بسیار است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه واقعه عظیم عاشورا یک نمایشگاه بزرگ معنویت با غرفه های بسیار است گفت: شهادت، ایثار، مساوات، بندگی، جهاد غرفه های مختلف نمایشگاه عاشورا هستند که هرکس به سهم خود از آن بهره مند می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، گردهمایی مدیران ادارات اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با هدف ارزیابی فعالیت های صورت گرفته در ماه محرم  و برنامه ریزی جهت ایام پیشرو در ماه صفر امروز (19 آبان) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در این گردهمایی با بیان اینکه مردم جهان از زندگی مادی و صنعتی خسته شده اند، گفت: جهانیان اکنون به نتیجه رسیده اند که مادیات نمی تواند برای انسان آرامش و اطمینان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم  می فرماید آرامش با مادیات و پول پایدار نیست اما آرامش با معنویت پایدار است، افزود: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که آرامش انسان در سایه دین و مقدسات محقق می شود .

حسینی کوهستانی با بیان اینکه واقعه عظیم عاشورا یک نمایشگاه بزرگ معنویت با غرفه های بسیار است، اظهار داشت: شهادت، ایثار، مساوات، تحجر، بندگی، جهاد و ... غرفه های مختلف نمایشگاه عاشورا هستند که هرکس به سهم خود از آن بهره مند می شود.

وی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم به عنوان مبلغ دین این موضوعات را به درستی تبیین کنیم هم در داخل مبانی اعتقادی و فکری مردم تقویت می شود و هم می توانیم توجه دیگران را در خارج به دین جلب کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به عزاداری پرشور مردم استان یزد در ایام محرم گفت: مهمترین ویژگی عزاداری مردم استان یزد محتوای اشعار و نوحه های هیئت های مذهبی است.

وی افزود:زهدف از این اشعار و نوحه های آن است که در درجه اول عزاداران مفاهیم قیام عاشورا را بفهمند و در درجه بعد این مفاهیم را به مردم و جامعه منتقل کنند.

حسینی کوهستانی، نظم و انظباط در هیات، استفاده از سبک های مناسب در اشعار و ... را از ویژگی های هیئت های مذهبی یزد دانست و گفت: عزاداری مردم استان یزد به گونه است که استان های دیگر به دنبال الگو برداری این نوع عزاداری هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با تقدیر از صدا و سیمای مرکز یزد افزود: صدا و سیمای استان در ایام محرم به خوبی عزاداری مردم یزد را در شبکه استانی و در شبکه های سراسری منعکس کرد.

 

کد خبر 500095

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha