ساخت اولین موزه اسلامی در تورنبری استرالیا

اولین موزه اسلامی استرالیا با هدف زدودن تصورات غلط درباره دین اسلام از افکار عمومی در " تورنبری " استرالیا ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، اولین موزه اسلامی استرالیا که قرار است به زودی در" تورنبری " استرالیا ساخته شود میراث هنری و تاریخی غنی مسلمانان را برای آشنایی غیرمسلمانان با فرهنگ غنی اسلامی و زدودن تصورات نادرست درباره اسلام و مسلمانان از افکار عمومی مردم به نمایش خواهد گذاشت.
این پروژه با نظارت گروهی از مسلمانان ملبورن از جمله شخصیتهای تجاری برجسته انجام می شود و در نظر دارد سهم فرهنگی جامعه مسلمان را در فضای موزه های معاصر استرالیا ارائه کند.
در این موزه که با الگوبرداری از موزه های چین و ایتالیا ساخته می شود میراث هنری بیش از 60 قومیت مختلف که در دین اسلام با یکدیگر اشتراک دارند در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
زمین این موزه در یک منطقه صنعتی قرار دارد و به گفته مصطفی فهور ، یکی از بانکداران استرالیا که که یکی از اصلی ترین دست اندرکاران ساخت این موزه است بسیاری از استرالیایی ها که در همسایگی این منطقه صنعتی قرار دارند از این طرح استقبال کرده اند.
نمایشگاه ثابتی که قرار است در این موزه برپا شود ارائه کننده اطلاعات اولیه درباره اعتقادات دینی مسلمانان به شیوه ای قابل درک برای بازدیدکنندگان خواهد بود.
بنابر گزارش اسلام آنلاین ، انتظار می رود گروههایی از سوی مدارس مختلف استرالیا به ویژه مدارس محلی از این موزه دیدن کنند.
همچنین فروشگاهی بر ای عرضه تابلوهای نقاشی و صنایع دستی اسلامی در این موزه دایر می شود که ارائه کننده کتاب هایی در زمینه میراث و هنر اسلامی نیز می باشد.

 

کد خبر 50155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha