انعکاس مسابقات بین المللی قرآن در خارج از کشور 400 درصد رشد داشته است

مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف از رشد 80 درصدی مشارکت رسانه ها در انعکاس بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن خبر داد و گفت: اثرگذاری این رقابت ها بر هنجارسازی های اجتماعی باید توسط رسانه ها تبیین شود.

حسن ربیعی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با قدردانی از رسانه های جمعی برای پوشش دهی گسترده از بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن به خبرنگار شبستان گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته بین 70 تا 80 درصد از نظر حضور فعال رسانه های جمعی برای انعکاس این رقابت ها به عنوان رخداد بزرگ جهان اسلام رشد داشته ایم.

وی با اشاره به بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای منطقه اظهار کرد: این مسئله توجه سازمان اوقاف را به رسانه های برون مرزی جلب کرده است، چراکه در شرایط کنونی نگاه ها به ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام دوخته شده به ویژه در این مسابقات که با حضور نخبگان قرآنی از سراسر جهان برگزار می شود.

 

قرآن معرف ایران به عنوان مرکز ثقل وحدت امت اسلام

ربیعی مسابقات بین المللی قرآن را معرف ایران به عنوان مرکز ثقل وحدت امت اسلام دانست و تصریح کرد: پیشتازی ایران در جهان اسلام امروز بر هیچ کس پوشیده نیست، بنابراین انعکاس این رقابت ها در خارج از کشور با رشد 4 برابری و یا 400 درصدی در سال جاری همراه بوده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: علاوه بر شبکه های برون مرزی همچون پرس تی وی، سحر، العالم و الکوثر که در کنار انعکاس مسابقات حتی پخش مستقیم هم داشته اند، از رسانه کشورهایی همچون عراق و ترکیه و دیگر کشورهایی که می توانستند بدون اهداف سیاسی در این رقابت ها حضور داشته و آن را انعکاس دهند، دعوت به عمل آمد.

وی با اشاره به استفاده از رادیو های برون مرزی در عرصه اطلاع رسانی مسابقات قرآن بیان کرد: علاوه بر این از سال گذشته با همکاری شبکه سوم سیما سنت دیرینه پخش داخلی تنها از سیما و رادیو قرآن شکسته شد و این شبکه با برنامه "آیه های رحمانی" مردم را در جریان این رقابت ها قرار داد.

ربیعی اعلام کرد: امسال شبکه اول سیما از 15 دقیه به اذان مغرب تا اتمام اذان، شبکه دوم با تهیه و پخش برنامه، شبکه سوم به مدت 20 دقیقه با برنامه آیه های رحمانی، شبکه چهارم با برنامه "اردیبهشت"، حضور گروه درشهر از شبکه پنجم و شبکه های خبر و سیمای قرآن نشان از همکاری تمامی شبکه های رسانه ملی دارد.

وی با اشاره به مشارکت فعال رادیو قرآن در پوشش دهی رقابت های بین المللی عنوان کرد: بنابر تفاهمات به عمل آمده، بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با حضور و اطلاع رسانی شبکه های رادیویی گفتگو، ایران، معارف و اینترنتی ایران صدا ویژه علاقه مندان خارج از کشور همراه بوده است.

 

حضور 380 خبرنگار و عکاس برای پوشش دهی مسابقات بین المللی قرآن

ربیعی درباره همکاری رسانه های مکتوب و فعال در فضای نت گفت: خبرگزاری های شسبتان، ایرنا، ایکنا، فارس، ایسنا و باشگاه خبرنگاران جوان به طور لحظه به لحظه این رقابت ها را پوشش می دادند و این نشان از رشد قابل توجه و حضور اثرگذار رسانه ها با فعالیت 380 خبرنگار، عکاس، تصویربردار و گزارش نویس دارد.

وی درباره ارزیابی بازخورد حضور فعال رسانه ها تاکید کرد: اطلاع رسانی ها بستر حضور گسترده مردم در محل برگزاری این مسابقات شد و این دوره در مقایسه با دوره های پیشین عموم علاقه مندان حضور یافتند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری همایش ها و برنامه های بین المللی مختلف در کشور تصریح کرد: انتظار می رود که رسانه ها سازمان اوقاف را برای تاثیرات ایجاد شده توسط این مسابقات در جامعه مورد بازخواست قرار دهند.

وی ارتقای شاخص های امنیت اجتماعی را از نتایج برگزاری رقابت های قرآنی در کشور برشمرد و ابراز کرد: رسانه ها باید با برجسته سازی این نقطه قوت و پیگیری اثراتی از این دست به رسالت خود عمل کنند و فقط به انعکاس اخبار و گزارش دهی صرف اکتفا نکنند.
ربیعی بروز ناهنجاری های اجتماعی در نظام اسلامی را دور از انتظار دانست و ادامه داد: متاسفانه امروز گروه های مرجع مردم نسبت به اوایل انقلاب تغییر کرده به گونه ای که امروز ورزشکاران و هنرمندان در داخل و خارج از کشور برای بسیاری از مردم جای روحانیون را گرفته اند و نوع رفتار و پوشش آنها موید این مطلب است.

 

کاهش بزهکاری در جامعه مهمترین اثر مسابقات قرآن

وی تاکید کرد: اگر رسانه ها به شیوه ای متفاوت به مسابقات قرآن و تاثیرات آن بر هنجارهای روز جامعه بپردازند می توان بستری از اهداف را محقق کرد، اگر بزه در جامعه کم شود می توان مطمئن شد که این مسابقات در مسیر صحیح حرکت کرده است.

ربیعی افزایش کمی و کیفی فعالیت های قرآنی در کشور را از رسالت های رقابت های بین المللی برشمرد و خاطرنشان کرد: اثرگذاری بر رفتارهای اجتماعی افراد به ویژه در میان نسل جوان باید به عوان هدفی اصلی در این مسابقات دنبال شود.

شایان ذکر است، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه از شبستان (خبرگزاری دین، فرهنگ، اندیشه) به دلیل حضور فعال و اثرگذار و پرداخت کیفی به برنامه های بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن تقدیر و تشکر کرد.

پایان پیام/


 

کد خبر 50540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha