خانواده ها و مسئولان نقشی مهمتر از جوانان در امر ازدواج دارند

خبرگزاری شبستان: مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اهمیت نقش والدین در ازدواج جوانان گفت: خانواده ها و مسئولان نقشی مهمتر از جوانان در امر ازدواج دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، همایش «سیاست جمعیتی و ترویج ازدواج مناسب» امروز (16 آذر) در سالن شهید علیزاده دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد.

محمد حسن لطفی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: مبارزه با استکبار که توسط دانشجویان انقلابی صورت گرفت نقطه عطف و درخشان در جنبش های دانشجویی در کشور بود.

وی افزود: نسل جوان امروز نیازمند توجه و برنامه ریزی و اموزش و آگاهی است که در این راستا بایستی با همکاری بخش های مختلف برای آنها برنامه ریزی کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم امروز در حوزه جوانان در خصوص ازدواج آنها است که خداوند در قرآن نیز بارها به محاسن آن تاکید کرده است.

لطفی تصریح کرد: تاهل دارای ویژگی ها و محاسن بسیار زیادی است که با بررسی های انجام شده می توان اثرات آن را در جامعه مشاهده کرد.

وی ادامه داد: الان 24 درصد جمعیت مربوط به جوانان است و جمعیت به سمت سالمندی در حال حرکت است که باید برای آن ها برنامه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام حسن زارع، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز دراین مراسم با اشاره به اهمیت توجه به ازدواج در جامعه گفت: اگر می خواهیم که جمعیت در جامعه متعادل شود باید برای ازدواج جوانان برنامه ریزی کرد.

وی افزود: هرچند جوانان و تصمیم آنها برای ازدواج مهم است اما بایستی توجه داشته باشیم که تصمیم های والدین و مسئولان برای انها مهمتر است و باید برنامه ای مناسب داشته باشیم تا بتوانیم قشر جوان خود را به سمت تعالی سوق دهیم.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات ازدواج جوانان به خصوص زوج های جوان دانشجو در خصوص مسکن است که می توان با ایجاد محل اسکان موقت برای زوج های دانشجویی یکی از بزرگترین مشکلات آنها را حل کرد و در راستای توجه بیشتر به آنها و بهبهود وضعیت زندگی آنها تلاش کرد.

حجت الاسلام زارع بیان کرد: تا زمانی که برای قشر جوان کاری نکنیم با مشکل روبرو هستیم و باید توجه داشته باشیم که حرکت به این صورت حتما در آینده برای ما مشکل ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 506006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha