بیش از ۲۸۰ طرح به دبیرخانه جشنواره « روستای دوستدار کتاب» در یزد ارسال شد

خبرگزاری شبستان: سرپرست معاونت فرهنگی اداره ارشاد استان یزد با اشاره به برگزاری اولین دوره جشنواره« روستای دوستدار کتاب» در یزد گفت: بیش از ۲۸۰ طرح به دبیرخانه جشنواره « روستای دوستدار کتاب» در یزد ارسال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید خلف حوتی نژاد، سرپرست فرهنگی اداره ارشاد استان یزد شب گذشته (16 آذر) در مراسم « تجلیل از روستاهای دوستدار کتاب و خادمان عرصه کتابخوانی» در اداره ارشاد استان یزد گفت: این مراسم قرار بود در هفته کتاب برگزار شود  که با توجه به استقبال روستاها از این دوره ما نیز آن را تا 10 آذر تمدید کردیم.

وی افزود: ما در استان یزد برای اولین بار جشنواره روستای دوستدار کتاب را برگزار کردیم و طرح ها را به دبیرخانه استانی ارسال کرده و برترین ها را دریافت کردیم.

سرپرست فرهنگی اداره ارشاد استان یزد خاطرنشان کرد: دبیرخانه این دوره از جشنواره روستای دوستدار کتاب در محل کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد تشکیل شد و 208 طرح نیز به این دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی ها طرح های برتر انتخاب شدند.

حوتی نژاد تصریح کرد: افزایش 300 درصدی خرید کتاب در این دو سال، حمایت از کتب ارزشمند، تشکیل کمیته خرید کتاب از جمله این اقدامات است که در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام شد.

وی ادامه داد: در بخش کمیته خرید کتاب استان ما رویکردی در خصوص بها دادن و حمایت از کتاب های با موضوعات فرهنگی و اجتماعی داریم  و در بخش استانی نیز داستان، شعر و دین را در اولویت خود قرار داده ایم.

سرپرست فرهنگی اداره ارشاد استان یزد خاطرنشان کرد: با نگاهی که وزارتخانه در خصوص انتشار کتاب داشت ما این تفویض اختیار را گرفتیم تا بتوانیم در استان مجوز نشر کتاب را بگیریم و امیدواریم در سال 95 این مجوز را داشته باشیم.

کد خبر 506135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha