انقلاب مصر گرفتار توطئه های پیدا و پنهان

انقلاب مصر نیز مانند هر انقلاب مردمی دیگر مورد تهدید انواع توطئه ها و نقشه های پنهان دشمنان باقی مانده از رژیم سقوط کرده قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مردم هشیار مصر اعم از زنان مسن،کودکان،جوانان از هر قشری روز جمعه 8 جولای به خیابان های مصر ریختند تا نشان دهند برای مصون نگه داشتن انقلاب خود از تمام تحریف ها و کج روی ها همچنان در صحنه حضور دارند.
در حالیکه انقلاب بزرگ مصر در میان انقلاب های مردمی منطقه بدیع و بی مثال است اما به نظر می رسد مصون نگه داشتن این انقلاب از انواع توطئه ها و نقشه هایی که اخیرا گروههای مختلف مخالف در حال طرح ریزی هستند بسیار دشوار تر از پیروزی انقلاب مصر است.
بنابراین مردم مصر از هر سن و طبقه ای روز جمعه 17 تیر در گرمای طاقت فرسای مصر در همه شهرهای این کشور به میدان آمدند و میدان تحریر را بار دیگر با شعار های خود لرزاندند.
بعد از گذشت 174 روز از خروج ننگین حسنی مبارک از کشور هزاران فلسطینی با حضور در خیابان ها بار دیگر چشم رسانه ها را متوجه خود کردند.
8 جولای 2010 انقلاب دیگری از مردم مصر محسوب می شود که تحلیلگران را بر آن داشت تا درباره آفات هر انقلابی که این بار با عنوان گروههای انحرافی در مصر ظاهر شده است اظهار نظر کنند.
یکی از دلایل تظاهرات مردم در روز جمعه 8 جولای اینگونه عنوان شد که عدالت اولین قربانی این انقلاب بزرگ شده است و بسیاری از عاملینی که در دوران تظاهرات روزهای اول دستور کشتار جمعی مردم را صادر کرده بودند تبرئه شدند.
مسند قضاوت و برقراری عدالت در مصر امروز بزرگترین دغدغه مردم این کشور است که به شدت با خطر بزرگ تحریف و خارج شدن از خط اصلی اهداف انقلاب مصر روبروست.
محمد سعید،مهندس جوان مصری که در تظاهرات شرکت کرده است در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: کسانی که در مسند راهبری کشور نشستند به هیچ عنوان از تهدیداتی که آنها را احاطه کرده است آگاه نیستند و مردم انقلاب باید آنها را نسبت به نقشه های گروههای مخالف که تلاش می کنند دستاورد های انقلاب را دچار انحراف کنند آگاه و هشیار کنند.
در طول 18 روز گذشته و با شدت گرفتن تاثیر توطئه ها به عملکرد سیاستمداران مردم انقلابی مصر بار دیگر شعار «مردم خواهان سرنگونی دولت هستند» را سر دادند.
جوانان انقلابی آخرین بار در تاریخ 4 جولای سال جاری بیانیه ای را در خصوص اصلاح برنامه های اقتصادی منتظر کردند که براساس آن افزایش حقوق و افزایش بودجه آموزش و بهداشت را خواستار شدند.
تغییرات سیاسی و مقابله با جرایم سیاسی و رفتار خشونت آمیز پلیس با مردم از جمله دیگر خواسته های مردمی است که در این بیانیه آمده است.
این در حالی است که انقلابیون تمرکز خود را بروی اصلاحات سیستم امنیتی متمرکز کرده اند و شروط اقتصادی و سیاسی را تقریبا محدود کرده اند.
در این باره علی عبدالفتح یکی از مبارزان برجسته ضد رژیم نظامی اظهار کرد: با سقوط مبارک توصر کردیم تمام مشکلات حل شده است اما حالا در حاضر می بینیم راهبری کشور به شیوه نظامی سیستمی است که از دوران مبارک به جای مانده و بزرگترین تهدید کشور محسوب می شود.
کشور مصر در حال حاضر با این بحران روبرو است که تغییرات با سرعت بسیار پایینی در حال اعمال است در حالیکه دسیسه های داخلی و خارجی از این سرعت بیشتر می کاهد و گاهی آن را با توقف کامل روبرو می کند.
مسئله دیگری که مردم مصر با آن روبرو هستند بازماندگانی اند که از دولت مبارک به جای مانده اند و از هر فرصتی استفاده می کنند تا گریزی به سیستم راهبری دولت مبارک بزنند.
در حالیکه دادگاه قضایی فعلی چند پلیس را به خاطر ضرب و شتم کردن مردم و چند مسئول را به خاطر فساد مالی محکوم کرده است باز هم بسیاری از متخلفان از چنگ قانون دور مانده اند.
به گزارش سایت خبری فارین پالیسی، محمد محسن، یکی از انقلابیون کارمند در شرکت واردات و صادرات ابراز کرد: در شرکت ما بسیاری از پس مانده های دولت مبارک هستند که با سوء استفاده از روند کند اصلاحات همچنان به فساد مالی خود ادامه می دهند.
در حالی که بسیاری از بازماندگان قربانیان انقلاب خواهان محاکمه عملان این جنایات هستند به نظر می رسد تنها راه حل مشکلت باقی مانده از رژیم مبارک و عدم انسجام ملی کنونی و از سوی دیگر فشار توطئه های مخالفان تنها با تشکیل دولتی مردمی امکان پذیر است در حالیکه انتخابات پارلمانی مصر که قرار است در سپتامبر سال جاری برگزار شود می تواند به این مشکلات پایان دهد.
طی دو ماه باقی مانده مردم مصر تنها چاره را در حاضر شدن در صحنه یافته اند تا دشمنان و فتنه گران بیش از نتوانند زیر ساخت ها را به نفع خود تغییر دهند.


 

کد خبر 50633

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha