تفکیک اسلام و افراط گرایان در کتاب روزنامه نگار آمریکایی

یک روزنامه آمریکایی با انتشار کتابی درباره "تروریست به نام اسلام" بین دین اسلام و افکار افراط گرایانه تفکیک قایل شد و به دفاع از مسلمانان آمریکایی پرداخت.

جی ام بیرگر، روزنامه نگار آمریکایی اخیراً کتاب "جهاد آمریکایی، آمریکایی ها به جنگ با نام اسلام می روند" را با هدف آشنا کردن مردم آمریکا با اسلام و تمایز دادن بین دین اسلام و افکار افراطگرایانه چاپ و منتشر کرد.

نویسنده در این کتاب نسبت به ایجاد ارتباط و اختلاط بین اسلام به عنوان دین و افکار تندرویانه برخی عناصر هشدار می دهد.

بیرگرد در این کتاب که انتشارات بوتوماک بوکس آن را چاپ کرده است بر ضرورت احترام به مسلمانان آمریکا و صیانت از حقوق آنها به عنوان شهروند آمریکایی تاکید می کند.

نویسنده این کتاب به مشارکت شهروندان آمریکایی در تروریست و حوادث 11 سپتامبر اشاره دارد و نظر خوانندگان به تاریخ حمایت یک موسسه رسمی آمریکا از جهاد در افغانستان به روزهای جنگ افغانستان با اتحاد جماهیر شوروی جلب می کند به طوری که برخی آمریکایی های مسلمان به صفوف گروه جهاد پیوستند و آموزش هایی به مجاهدانی که از کشورهای اسلامی می آمدند ارایه دادند.

بنابرگزارش محیط، این کتاب به جنگ افغانستان و شوروی، مشارکت مسلمانان آمریکایی در جنگ بوسنی، حادثه حمله به حرم مکی در سال 1979 حضور جوان مسلمان آمریکایی در صف جهادگران سومالی برای مبارزه با نیروهای آمریکایی اشاره دارد.

در این کتاب آمده است مسلمانان آمریکا پرچم جهاد در خارج از این کشور و برای کمک به مسلمانان در بوسنی و هرزگوین چچن و افغانستان در دست گرفتند.

پایان پیام/

 

کد خبر 50731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha