مراسم نکوداشت عالمان دینی در خراسان جنوبی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی از برگزاری مراسم نکوداشت عالمان دینی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: در همین راستا مراسم نکوداشت و معرفی عالم واسته «آیت الله تهامی» در بیرجند برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار امروز (۲۵ آذر) در جلسه برنامه ریزی کمیته مساجد دهه فجر در دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران از مساجد شکل گرفت و استمرار و بقای آن نیز از طریق مساجد انجام می شود.

 

وی بر عضویت حوزه هنری استان و کانون هنرمندان در کمیته مساجد دهه فجر تاکید کرد و خواستار استفاده ظرفیت های عظیم این دو نهاد برای برگزاری هرچه بهتر مراسم و برنامه های ایام الله دهه مبارک فجر شد.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در ایام الله دهه مبارک فجر باید برنامه های کیفی در دستور کار کانونهای فرهنگی هنری استان قرار گیرد، افزود: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار و تفقد از خانواده معظم شهدای انقلاب، برگزاری جشن های انقلاب با محوریت مساجد، برگزاری جشنواره پخت غذاهای محلی، برپایی شب شعر با موضوع انقلاب و شهدای انقلاب از جمله برنامه های پیشنهادی در این ایام است.

 

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود در ایام الله دهه مبارک فجر تکریم بزرگان و عالمان دینی در هر شهرستان در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: با توجه به سخنان و فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره «آیت الله تهامی» تلاش می شود مراسمی در راستای معرفی و تجلیل از این شخصیت و عالم وارسته در بیرجند و همچنین در خوسف نیز مراسم گرامیداشت یاد و خاطره «آیت الله عبادی» و در دیگر شهرستان ها نیز مراسماتی در راستای تجلیل از شخصیت های برجسته دینی آن شهر برگزار شود.

 

وی بر اجرای ویژه برنامه ها برای نوجوانان و کودکان نیز در ایام الله دهه مبارک فجر تاکید کرد و گفت: دستاوردها و زییایی های دهه مبارک فجر می تواند با زبان قصه، سرود و یا تئاتر به این گروه سنی ارائه شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار تصریح کرد: تبیین نقش «مساجد، زنان، روحانیت، دانشجویان» در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برگزاری برنامه های دهه فجر ویژه دانشجویان در دانشگاهها، تفسیر موضوعی آیات مرتبط با پیروزی در مساجد توسط روحانیون و ائمه جماعات و برگزاری جلسات مشاوره حقوقی در مساجد از دیگر برنامه های پیشنهادی این ایام است.

 

وی همچنین از افتتاح کانونهای جدیدالتاسیس در ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: برگزاری یادواره شهدای انقلاب، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقات پیامکی، عکس، قرآنی و ...،‌ اکران فیلم های جشنواره عمار در مساجد، برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه رابطین خواهر کانونهای فرهنگی هنری استان، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر انقلاب با همکاری دیگر ادارات نیز از دیگر برنامه های پیشنهادی این ایام است.

 

 

کد خبر 507956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha