ششمین کنگره کشوری « پریناتولوژی و نئوناتولوژی» در یزد آغاز به کار کرد

خبرگزاری شبستان: ششمین کنگره کشوری « پریناتولوژی و نئوناتولوژی» با حضور ۳۰۰ نفر از محققان برجسته کشوری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، ششمین کنگره کشوری « مادر و نوزاد» امروز (۲۵ آذر) با حضور اساتید و محققان کشوری در بیمارستان شهید صدوقی یزد آغاز به کار کرد.

محمدرضا میرجلیلی، رئیس دانشگاه یزد در این مراسم با اشاره به برگزاری این همایش کشوری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با توجه به اینکه مرکز ناباروری استان یزد به عنوان اولین مرکز تحقیقاتی ناباروی در سطح کشور است، این همایش می تواند بسیار اثرگذار در این بخش باشد.

وی افزود: استان یزد دارای سابقه تاریخی و علمی بسیار زیاد است که حضور علمای شخصیت های بزرگی همچون آذریزدی می تواند افتخاری برای ما باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به عنوان اولین دانشگاه بعد از انقلاب است که با تجربه بیش از سه دهه در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش می کند.

در ادامه این مراسم نیز از دو کتاب« راهنمای نوزادان» که به همت 150 نفر از اساتید صاحب نام کشوری به رشته تحریر درآمده است و کتاب «پریناتولوژی» رونمایی و از هفت نفر از پیشکسوتان کشوری و استانی عرصه سلامت مادر و نوزاد رونمایی شد.

رضیه سادات طباطبایی، دبیر علمی این همایش نیز با اشاره به اهداف برگزاری این همایش کشوری بیان کرد: هدف از برگزاری این کنگره کشوری ارتقای سلامت مادران و نوزادان و همچنین کاهش استرتس بین خانواده پس از زایمان است.

وی افزود: کاهش مرگ و میر مادر نوزادان از مهمترین شاخص های توسعه هر کشور است و در حال حاضر آمار مرگ و میر نوزادان19 و هفت دهم  درصد در هر یک صد هزار تولد زنده است و این آمار باید به 15 درصد تقلیل یابد.

در ادامه این مراسم نیز از چهار نفر از پژوهشگران و اساتید برتر استان یزد و همچنین سه نفر از اساتید برجسته کشوری تجلیل شد.

 

کد خبر 508052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha