شرایط ارسال آثار به دبیرخانه هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلم‌نامه استان قم

خبرگزاری شبستان: ابوذر با بیان نحوه ارسال آثار به دبیرخانه هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلم‌نامه استان قم، گفت: هنرمندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ دی ماه به دبیرخانه ارسال کنند.

رضا ابوذر، رئیس انجمن سینمای جوانان قم درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به برگزاری هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلم‌نامه در 5 الی 8 بهمن در استان قم، عنوان کرد: اکران فیلم‌های این جشنواره در تاریخ 5 الی 7 بهمن در تالار شهید آوینی صورت می‌گیرد، علاوه بر اکران فیلم ها، جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها در پایان هر روز در تالار شهید آوینی برگزار می‌شود.

 

ابوذر با بیان این که مهلت ارسال آثار تا 10 دی ماه است، گفت: تا کنون 40 فیلم، 50 قطعه عکس و 20 فیلمنامه به دبیرخانه هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلم‌نامه قم ارسال شده است که در تاریخ 15 الی 20 دی ماه توسط داوران برجسته مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

وی در خصوص شرایط ارسال آثار به دبیرخانه هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلم‌نامه استان قم، گفت: موضوعات هر سه بخش عکس، فیلم و فیلم‌نامه آزاد انتخاب شده است، اما موضوعاتی که بر مبنای ارزش‌های دینی و دفاع مقدس باشد و دارای بارقه امید و آینده روشن باشد، در اولویت هستند.

 

شرایط ارسال آثار در بخش فیلم‌نامه

رئیس انجمن سینمای جوانان قم بیان داشت: شرایط عمومی در بخش فیلم‌نامه به این صورت است که هر نویسنده فیلم‌نامه می‌تواند حداکثر 2 فیلم‌نامه با مدت زمانی حداکثر 15 دقیقه به دبیرخانه ارسال کند.

 

ابوذر افزود: فیلم‌نامه نویسان باید خلاصه فیلم‌نامه را در یک صفحه بر روی صفحه اول فیلم‌نامه ارسال کنند، فیلم‌نامه باید به صورت تایپ شده و یک رو باشد. و در جشنواره‌های قبلی نیز نباید شرکت کرده باشد.

 

وی تصریح کرد: هر فیلم‌نامه نویس باید سه نسخه از اثر خود به دبیرخانه ارسال کند، همچنین یک عکس 3 در 4 از خود بر روی CD ارسال کند.

 

شرایط ارسال اثر در بخش فیلم

 

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلم‌نامه قم اظهار داشت: در بخش فیلم، هر فیلم ساز می‌تواند حداکثر 3 فیلم را در 4 بخش داستان، پویانمایی، مستند و تجربه به دبیرخانه ارسال کند.

 

ابوذر ادامه داد: زمان فیلم‌ها در هر 4 بخش، حداکثر 30 دقیقه است که باید بر روی DVD  و با کیفیت عالی به دبیرخانه ارسال شود، همچنین یک عکس از پشت صحنه و یک عکس 3 در 4 از کارگردان فیلم باید بر روی CD به دبیرخانه ارسال شود.

 

شرایط ارسال اثر در بخش عکس

وی با بیان این که هر عکاس می‌تواند حداکثر 7 عکس رنگی و یا سیاه و سفید به دبیرخانه ارسال کند، گفت: عکس‌ها می‌تواند به صورت مجزا و یا به صورت یک مجموعه به دبیرخانه هفدهمین جشنواره استانی فیلم، عکس و فیلم‌نامه ارسال شود.

 

رئیس انجمن سینمای جوانان قم تصریح کرد: عکس‌ها نباید در جشنواره قبلی شرکت داده شده باشند، همچنین عکس‌ها باید به همراه نام عکاس، تعداد اثر و شماره تلفن بر روی DVD و با کیفیت عالی ارسال شود.

 

ابوذر در پایان با بیان این که جوایز جشنواره امسال از سال قبل ارزشمندتر است، عنوان کرد: در هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلم‌نامه قم تعداد و نوع جوایز افزایش یافته است، به طوری که امسال در بخش عکس، استعداد جوان، تکنولوژی عکاسی و عکس خلاق نیز اضافه شده است.

 

کد خبر 510474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha