جهل بزرگترین مانع وحدت/مسلمانان در مقابل توطئه های دشمنان بصیرت داشته باشند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اهل سنت تالش گفت: مسلمانان در مقابل توطئه های دشمنان بصیرت و آگاهی داشته و در راستای غلبه بر آنان با هم وحدت و همدلی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام حسین خانی پور، امام جمعه اهل سنت تالش در مراسم جشن هفته وحدت که در مسجد بابا حسین لوندویل این شهرستان برگزار شد، با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی وقتی برای امت بزرگ اسلام احساس خطر نمود از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را به نام هفته وحدت نامگذاری کرد.

 

وی تصریح کرد: امروز ضروری ترین نیاز جامعه مسلمین وحدت است و حضرت امام خمینی (ره) این نیاز را خوب تشخیص دادند و بایستی این فرصت را مغتنم بشماریم.

 

حجت الاسلام خانی پور افزود: ملت ایران اسلامی از تمامی اقشار، اقوام و مذاهب ثابت کرده اند که با هم وحدت و همدلی دارند و در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب یکپارچه و همدل هستند.

 

امام جمعه اهل سنت تالش یکی از عوامل وحدت در بین اهل تسنن و تشیع را دین اسلام دانست و تصریح کرد: وحدت در دین اسلام جزء اصول است.

 

حجت الاسلام خانی پور با اشاره به اینکه دشمنی دشمنان اسلام با مسلمانان تداوم دارد، اضافه کرد: مسلمانان در مقابل توطئه های دشمنان بصیرت و آگاهی داشته و در راستای غلبه بر آنان با هم وحدت و همدلی داشته باشند.

 

امام جمعه اهل سنت تالش با بیان اینکه در بین مسلمین اختلافات عمیق و ریشه ای وجود ندارد، تصریح کرد: رجوع کردن به قرآن موجب دور شدن و فاصله گرفتن از تفرقه می‌شود چون امروز دشمنان قصد جداکردن ما از همدیگر را دارند.

 

وی یکی از مسائل مهم دنیای اسلام را وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(علیه السلام) رمز موفقیت را در اتحاد و یکپارچگی مسلمانان می‌دانند.

 

حجت الاسلام خانی پور با بیان اینکه جهان اسلام گرفتار گروه های تکفیری شده است، افزود: این گروه‌های تکفیری بسیار خطرناک هستند و زنان، مردان و کودکان را می‌کشند و بر سر مسلمانان بمب ریخته و منازلشان را ویران می‌کنند.

 

امام جمعه اهل سنت تالش یکی از بزرگترین مانع وحدت را جهل برشمرد و تصریح کرد: باید مشترکات را تقویت و اختلافات جزئی را کنار بگذاریم.

 

حجت الاسلام خانی پور گفت: باید اختلافات را کنار گذاشت و با هم مهربان و صمیمی بود تا دشمنان در رسیدن به اهدافشان ناکام بمانند.

 

سختگیری و تند خویی در دین اسلام جایی ندارد

حجت الاسلام علیرضا بنی‌پولاد، امام جمعه اهل سنت مسجد بابا حسن لوندویل نیز در این مراسم با تبریک هفته وحدت، گفت: پیامبر مزین به اخلاق نیکو و دارای خلق عظیم بود.

 

وی افزود: خداوند پیامبر را رحمتی برای عالمیان فرستاد تا بشریت را در مسیر سعادت هدایت کند.

 

امام جمعه اهل سنت مسجد بابا حسن لوندویل با بیان اینکه سختگیری و تندخویی در دین اسلام جایی نداشت، تصریح کرد: پیروان پیامبر گرامی اسلام باید با هم صمیمی و مهربان باشند.

 

حجت الاسلام بنی‌پولاد به حوادث اخیر نارداران باکو اشاره و اضافه کرد: در ایران اسلامی به واسطه امنیت و وحدت مراسمات مذهبی در آرامش برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: زیر سایه ولایت فقیه و وحدت و همدلی مردم امنیت و آسایش خوبی را در کشور شاهد هستیم و باید قدر این را بدانیم.

 

حجت الاسلام بنی‌پولاد در پایان گفت: بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و انسجام در برابر دشمنان نیازمندیم و باید اتحاد و یکپارچگی مان را تقویت کنیم.

 

گفتنی است، مولودی خوانی پایان بخش این مراسم معنوی در مسجد بابا حسن لوندویل شهرستان مرزی بندر آستارا بود.

کد خبر 510807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha