محصول خودآگاهي آرامش در زندگي است

خبرگزاری شبستان: مشاور مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حوزه علمیه قزوین گفت: افرادي كه در زندگي آرامش دارند مديون خودآگاهي هستند و اگر انسان خودآگاهي نداشته باشد شكست بزرگي مي خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام محمد محمدحسینی پیش از ظهر امروز (6 دي) در سلسله نشست های سبک زندگی اسلامی که در دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در زندگي زناشويي زن تكيه خواه و مرد تكيه گاه است و اگر زندگي با اين نگاه پيش رفته و تشكيل شود همه مسائل زندگي نيز درست مي شود.

وي ادامه داد: در تفسير الميزان در تفسير آيه اي از قرآن كريم آمده است كه درخت انگور براي اينكه ايستاده باشد، پايه دارد و در زندگي، آن پايه مرد است و درخت انگور زن است بنابراين درخت انگور مهمتر است كه براي آن پايه گذاشته شده است.

مشاور مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حوزه علمیه قزوین اضافه كرد: در روايت بسياري نيز بر جايگاه زن تأكيد شده به طوري كه پيامبر گرامي اسلام نيز فرموده اند زن مانند ساقه گندم است و در مقابل وزش باد انعطاف پذير است.

وي با اشاره به لزوم خودشناسي و تأثير آن زندگي فردي و اجتماعي افزود: بايد خود را بشناسيم تا حاكم بر سرنوشت خود باشيم و اگر انسان خود را نشناسد در زندگي محكوم است و تنها سرمايه گذاري كه هيچ شكستي در آن وجود ندارد، سرمايه گذاري در خود است.

حجت الاسلام محمدحسيني اعلام كرد: خودآگاهي دانشي است كه انسان را متحول كرده است و انسان با خودآگاهي جواهرات وجودي خود را مي شناسد و بهتر مي توان در زندگي گام بردارد و در واقع شناخت خود توانايي هايي را به آدمي مي دهد كه كوه چنين توانايي را ندارد و خودآگاهي ام المهارت است.

وي تصريح كرد: آدم هايي كه در زندگي آرامش دارند مديون خودآگاهي هستند و اگر انسان خودآگاهي نداشته باشد شكست بزرگي مي خورد و تاوان آن نيز سنگين است زيرا قابل جبران نيست بنابراين بايد مديريت عمر داشته باشيم و روي خودآگاهي كار كنيم.

مشاور مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حوزه علمیه قزوین خاطر نشان كرد: خودآگاهي موجب افزايش اميد در زندگي شده و توانايي را افزايش مي دهد؛ حضرت علي (ع) فرموده اند، من تعجب مي كنم از دست كساني كه وقتي چيزي گم مي كنند زمين و زمان را به هم مي دوزند تا پيدا كنند در صورتي كه خودشان را گم كرده اند و دنبال اين نيستند كه خودشان را پيدا كنند.

وي گفت: خود آگاهي توانايي شناخت خويشتن خويش و آگاهي از خصوصيات، نقاط قوت و ضعف، خواسته ها و احساسات است، خودآگاهي كسب بينش نسبت به انگيزه ها، واكنش ها و وي‍‍ژگي هاي منفي و مثبت است و انسان هاي با مهارت توانمند نيز هستند.

حجت الاسلام محمدحسيني يادآور شد: خودآگاهي بينشي به انسان مي دهد كه تمايلاتش را شناخته و نسبت به مسائل بهترين كنش و واكنش را از خود نشان مي دهد.

کد خبر 510906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha