جذب گردشگر با اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی/فعالیت ۳۰واحد سفره‌خانه سنتی در گیلان

خبرگزاری شبستان:معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان با بیان اینکه برگزای برنامه‌های آیینی و سنتی در جذب گردشگر کمک می‌کند، گفت: تعداد تعداد سفره خانه سنتی دارای مجوز در کل استان گیلان ۳۰ واحد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، حمیدرضا آذرپور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان صبح امروز(6دی) در جلسه بررسی وضعیت گردشگری فومن اظهار کرد: بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز دنیا به این نتیجه رسیده که ما انسان‌های جنگ طلبی نیستیم بلکه صلح طلبیم.

 

وی با بیان اینکه لازمه موفقیت در کارها آموزش است، افزود: بحث توانمندسازی آموزشی در تمام لایه‌ها یکی از سیاست‌های اجرایی دولت است.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان با بیان اینکه توجه به بحث گردشگری بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد، گفت: توجه به بخش گردشگری، توجه به بخش فرهنگی که دغدغه همه است را در پی دارد.

 

آذرپور با بیان اینکه برگزای برنامه‌های آیینی و سنتی در جذب گردشگر کمک می‌کند، تصریح کرد: روی تک تک برنامه‌ها باید کار شود تا نتیجه دهد.

 

وی با بیان اینکه دنیا به سمت جهانی شدن پیش می‌رود و ما نباید از این قافله عقب بماینم، خاطرنشان کرد: برخورد با گردشگران داخلی و خارجی باید به گونه‌ای باشد که آنها دوباره به این شهر برگردند و نباید موجبات دلسردی آنها فراهم شود.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان با بیان اینکه استانداردسازی باید صورت بگیرد، اظهار کرد: یکی از وظایف مجریان طرح گردشگری در شهرستان‌ها، شناسایی افرادی است که به صورت غیرمجاز اقدام به اسکان مسافران می‌کنند که باید به دستگاه قضایی معرفی شوند.

 

آذرپور با بیان اینکه در شهر انزلی و رشت از افراد پلاکارد به دست برای اجاره ویلا ممانعت شده است، افزود: فراهم کردن زیرساخت‌ها از کارهاییست که دولت انجام می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه تعداد تعداد سفره خانه سنتی دارای مجوز در کل استان گیلان 30 واحد است، گفت: متاسفانه واحدهای پذیرایی بین راهی غیرمجاز اقدام به ارائه خدمات نامطلوب با قیمت نامناسب و گرانتر از میزان تعرفه تعیین شده سازمان گردشگری اقدام می کنند که اینکار عملا به ماهیت سفره خانه‌های سنتی آسیب وارد می‌کند و سبب سلب اعتماد گردشگر می‌شود.

 

در ادامه میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار فومن با بیان اینکه از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان در راستای توسعه استفاده شود، تصریح کرد: برخی از کشورهای دنیا عمده درآمدشان از توریست و گردشگر است.

 

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های مختلف باید در کشور استفاده شود و فقط متکی به نفت نباشیم، خاطرنشان کرد: در شهرستان فومن باید استفاده از این ظرفیت‌ها افزایش یابد.

 

فرماندار فومن اظهار کرد: در ایام تعطیل، نوروز و تابستان شاهد حضور میلیون‌ها نفر در فومن هستیم که باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم و بسترها و زیرساخت‌های لازم را برای گردشگر بیشتر و ماندگاری گردشگر را افزایش دهیم.

 

کد خبر 510964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha