حماسه ۹ دی بیانگر بصیرت و اقتدار ملت ایران بود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در ۹ دی بصیرت و قدرت ملت ایران به دنیا نشان داده شد از این یوم الله به عنوان فتح الفتوح یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در دیدار مدیران کل و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی که به مناسبت یوم الله 9 دی انجام گرفت با بیان اینکه ملت ما در 9 دی بصیرت و قدرت خود را به دنیا نشان داد، اظهار داشت: 9 دی یک حرکت خودجوش بود که طی آن ملت ما راست قامت در برابرفتنه گران ایستاد و به دنیا نشان داد که ملت ما بر سر اعتقادات خود ایستاده و در راستای ان از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

 

وی به سه هشدار پیامبر اشاره کرد که ریزش اعتقادی و از دست دادن باورها و دچار شدن در انحراف عقیدتی و شرک و ریا از جمله انها است و افزود: همچنین انحراف در مسائل اخلاقی و لغزیدن در برابر شکم و شهوت و دور شدن از فضائل نیز از دیگر هشدارهاست.

 

وی تصریح کرد: خطر سوم در این میان فتنه های گمراه کننده است که طی آن مردم برای ادامه راه دچار انحراف شده و قدرت تشخیص حق از باطل را از دست می دهند و طی آن از خود مسلمانان علیه آنها استفاده می کنند.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به وجود فتنه های فراوان در طول تاریخ که مسلمانان را از هدف اصلی دور کرده، خاطرنشان کرد: به این واسطه مسلمانان در کشمکش های بین خودی گرفتار شده و دشمن ضربه های خود را وارد می کند.

 

وی متذکر شد: باید حواس خود را در جامعه جمع کنیم و با بالا بردن بصیرت، نگذاریم فضایی در جامعه به وجود آید که تشخیص  حق از باطل سخت شود.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از ولایت به عنوان یکی از محورهای مهم یاد کرد که در این گونه موارد می تواند به ما کمک کند و اظهار داشت: هر جا ولایت باشد حق است چرا که ولایت چراغ راه و تعیین کننده مسیر، بیدار گر و بیدار کننده، روشن گر و ارزش گستر و ارزش مدار است.

 

وی تصریح کرد: در جامعه ای که رهبر و دیده بان وجود داشته باشد دشمن کمتر می تواند اقدام به فریب کاری کند چرا که رهبری همه حرکات را رصد می کند.

 

حجت الاسلام یعقوبی یادآور شد: در 9 دی که دشمن قصد براندازی نظام را داشت ولایت چراغ راه شد و راه را باز کرد و در حالی که خیلی از خواص لغزیدند و بسیاری از صاحبان ادعا کم آوردند رهبری راست قامت ایستاد و راه برون رفت از بحران فتنه گران را نشان داد.

 

وی یوم الله 9 دی را فتح الفتوح دانست و گفت: مردم در این روز راست قامت در برابر فتنه گران ایستادند و به میدان آمدند و از ولایت دفاع کردند.

 

امام جمعه بجنورد متذکر شد: 9 دی ثابت کرد این نظام و کشور به خدا و ائمه اطهار (علیهم السلام) وصل است و پشتوانه دینی و بصیرتی دارد و هر چه دلار توسط دشمن خرج شود نمی تواند سنگر دل های عاشق را فتح کند.

 

وی با تاکید بر گرامیداشت این روز بزرگ تر از سال قبل، خاطرنشان کرد: 9 دی آزمون بزرگی بود که ملت ما در سال 88 از خود نشان دادند و نمره عالی گرفتند.

 

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: باید این درس ها را حفظ کنیم و آن قدر این فتنه را بیان کنیم که یادمان نرود دشمن تا پشت درب خانه رهبری هم رفت ولی ملت نگذاشت.

 

وی بزرگداشت یوم الله 9 دی را به داد انقلاب رسیدن و لبیک به شهدا و امام و ولایت گفتن دانست و گفت: امروز ملت ما آنقدر رشد کرده که با یک اشاره حق را می فهمد و آبدیده و استوار در برابر دشمنان می ایستد.

 

حجت الاسلام محمد علی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در ادامه این دیدار از اجرای بیش از ۱۹ عنوان برنامه به این مناسبت در استان خبر داد.

 

وی افزود: این برنامه ها در تمامی شهرستانها، پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، مدارس و ... برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 510966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha