تفویض اختیارات مالی به مدیران مناطق شهرداری رشت

خبرگزاری شبستان: تصویب طرح تفویض اختیارات مالی به مدیران مناطق شهرداری رشت مهمترین مصوبه صد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمد علی رفیعی، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در صد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی این شهر که امروز(6 دی) در محل این شورا برگزار شد با اشاره به آغاز هفته نکوداشت شهر رشت، گفت: ویژه برنامه‌های فرهنگی در این هفته به همت سازمان فرهنگی و ورزشی شهر رشت و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی رشت برگزار می‌شود.

 

 وی اظهار داشت: در این هفته باید تلاش شود تا ظرفیت‌های شهر رشت به بهترین وشایسته ترین شکل به همشهریان و هموطنان معرفی شود.

 

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت همچنین با گرامیداشت هشت دی، سالروز میثاق با ولایت مردم گیلان،گفت: در این روز مردم رشت و دیگر شهرهای گیلان یک روز زودتر از دیگر نقاط کشور به صحنه آمدند و با ولایت فقیه تجدید عهد کردند.

 

 وی اضافه کرد: مردم شهر رشت در مراسم میثاق با ولایت روز سه شنبه هفته جاری که در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود حضور گسترده داشته باشند.

 

رفیعی، فرا رسیدن هفته وحدت را تبریک گفت و اظهار کرد: استان گیلان از مناطق نمونه‌های است که در برخی از شهرستان‌های آن اهل سنت و شیعیان در کنار هم و با وحدت زندگی می‌کنند.

 

 در ادامه دو طرح اصلاح کد خرید ماشین آلات به کمک به افراد بی‌بضاعت در بودجه سال 94 سازمان آرامستان‌های شهر رشت و احیای ساختمان شهرداری رشت مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مربوط ارجاع شد.

 

 طرح تفویض اختیارات مالی به مدیران مناطق شهرداری از دیگر طرح‌هایی بود که در صحن علنی شورای رشت مطرح شد و رای آورد.

 

سید امیر حسین علوی، رئيس كميسيون برنامه، بودجه‌ و حقوقی شورای اسلامی كلانشهر رشت در خصوص این طرح اظهار داشت: این کمیسیون این طرح را برای تسریع انجام معاملات تا سقف معاملات متوسط را تایید کرده و بعد از آن را با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر ممکن دانسته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در موضوع ترک تشریفات مزایده و مناقصه با تاکید بر اینکه در کمیسیون ماده 14انجام بشود طرح را مورد تایید قرار دادیم.

 

عضو شورای شهر رشت یادآور شد: غرامت املاک طرح‌های عمرانی از پیشنهادات شهرداری را اندکی کم کردیم.

 

وی افزود: غرامت املاک طرح‌های عمرانی با سقف مشخص 150 میلیون تومان برای مدیر منطقه، 250 میلیون تومان برای معاون اداری و مالی و 400 میلیون برای شهرداری شهر رشت در نظر گرفته شده است.

 

علوی تصریح کرد: در موضوع غرامت املاک طرح‌های عمرانی برای بیشتر از سقف یادشده نیاز به مجوز شورای شهر رشت دارد.

 

رئيس كميسيون برنامه، بودجه‌ و حقوقی شورای اسلامی كلانشهر رشت اذعان داشت: توضیحات در حد ردیف بودجه با رعایت آنچه در بودجه سالیانه آمده،است و خارج از پروژه‌های مصوب، شهرداری اجازه انجام کار بدون مجوز شورا ندارد.

 

در جلسه امروز شورای شهر رشت مهندس فرهاد شوقی به عنوان نماینده جدید شورای شهر رشت در هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری رشت معرفی شد.

کد خبر 511053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha