تاکید بر بهره گیری از ظرفیت مساجد در معرفی دستاوردهای انقلاب

خبرگزاری شبستان: جلسه کمیته مساجد دهه فجر استان قم امروز (۱۶ دی) با حضور نمایندگان دستگاه ها به میزبانی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در این مراسم گفت: همه ساله این جلسات کمیته در این ایام برگزار می کنیم که در بحث های بزرگداشت های دهه فجر، یکی از کمیته های مردمی است و باید سعی کنیم نقش خودمان را به خوبی ایفا کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: همه ساله سعی شده که با همگرایی و تجربیات هر کسی مسئولیت خودش را بهتر از گذشته برگزار کند که امسال نیز این جلسات همفکری را برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام روحانی عنوان داشت: جلسات کمیته باید همواره با نظم و قابلیت خاصی برگزار شود و این کمیته یکی از منظم ترین کمیته ها در ایام بزرگداشت دهه فجر است.

وی گفت: این جلسات باید مایه برکت در برگزاری مراسم های دهه فجر شود و باید با یک نظم و اهتمام جدی دور هم جمع شده و با فکر به راهکار جدی برسیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: همه نیروهای انقلاب هستیم و باید با همفکری در اجرای برنامه ها بکوشیم و سال گذشته نیز این موضوع را به خوبی نشان دادیم.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم که یک برنامه مشترک هم برگزار کنیم تا بتوانیم در معرفی ایام الله دهه فجر و تبیین آن در میان جوانان بکوشیم.

وی افزود: در حال حاضر موضوعیت کار ما دهه فجر است و باید همفکری انجام دهیم تا بتوانیم بهترین برنامه ها را در راستای انجام کارهای مطلوب انجام دهیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: همسو کردن دستگاه های فرهنگی امر بسیار مهمی است و این همسویی موجب می شود تا از جزیره ای شدن جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: در شورای شهر می خواهیم جلساتی را با افراد فرهنگی در دستگاه ها برگزار کنیم که از طریق آن بتوانیم به اولویت ها رسیده و راهکارها را دنبال کنیم.

وی گفت: علاوه بر این کمیته، کمیته های دیگری نیز در سطح استان برگزار می شود که بتوانند در راستای گسترش و تبیین انقلاب اسلامی بکوشند.

 

*از ظرفیت مساجد برای تبیین مباحث انقلاب استفاده شود

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم حسینی معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم نیز گفت: برپایی این نشست ها بسیار تاثیرگذار بوده و می تواند در راستای گسترش معارف دینی و انقلابی تاثیرداشته باشد.

وی عنوان داشت: سال گذشته نیز این جلسات به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد که اثرات آن را در ایام الله دهه فجر مشاهده کردیم.

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم با اشاره به ظرفیت و جایگاه مساجد گفت: مساجد از جایگاه بسیار عظیمی برخوردار است که باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم و بکوشیم تا از طریق آن معارف اسلامی را گسترش دهیم.

حجت الاسلام حسینی عنوان داشت: در مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که این کانون ها نیز می تواند در پرورش فکری جوانان و اجرای برنامه ها ما را کمک کنند.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام کیقبادی از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم نیز گفت: می توانیم در این جلسات با همفکری و تعامل در راستای بهتر خدمات رساندن به جامعه تلاش کرده و از ظرفیت ایجاد شده باید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت های خوب استان قم مصلی قدس است که می توان از این ظرفیت نیز استفاده کرد و امیدواریم هر چه سریعتر عملیات عمرانی آن به اتمام برسد.

 

*اجرای 400 برنامه همزمان با دهه فجر در قم

محسن باطنی معاون بسیج مساجد و محلات سپاه علی ابن ابی طالب(ع) نیز طی سخنانی ابراز داشت: سپاه پاسداران برنامه ریزی های خوبی در استان قم برنامه ریزی های خوبی برای این ایام انجام داده و در تلاش خواهیم بود تا بتوانیم فضای مناسبی را ایجاد کنیم.

وی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با نواحی بسیج، 400 برنامه در سطح استان قم همزمان با ایام الله دهه فجر در حال برنامه ریزی است که از 12 بهمن آغاز می شود.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه علی ابن ابی طالب(ع) تصریح کرد: میثاق با شهدا، شرکت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، ارسال پیامک، دیدار با مراجع و.... از جمله برنامه های در نظر گرفته شده است.

باطنی گفت: باید همه تلاش کنیم تا با بهره گیری از این جلسات در گسترش فضای کارهای انقلابی در ایام الله دهه فجر تلاش داشته باشیم.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام اعتمادی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم نیز طی سخنانی ابراز داشت: این جلسات به منظور نزدیک شدن افکار بسیار ضروری و مهم است و موجب می شود تا ما بتوانیم به نتایج مطلوبی در گسترش اقدامات و برنامه ها برسیم.

وی عنوان داشت: مساجد کارکرد بسیاری دارند که نباید به فراموشی سپرده شود و همگان باید در گسترش این کارکردها اهتمام ویژه داشته باشیم.

 

*کانون های مساجد در تبیین مسائل انقلاب تلاش خواهند کرد

حجت الاسلام کریمی قائم مقام دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم هم گفت: دهه فجر ریشه تمام مناسبت هاست و هر چه در این عرصه خدمت کنیم خدمت به دین است.

وی بیان داشت: این جلسات می کوشد که هر کدام از دستگاه ها یک پازل از برنامه های دینی را اجرایی کرده و بتوانیم محورهای مختلف مباحث انقلابی را گسترش دهیم.

قائم مقام دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: مساجد یکی از محوری ترین و موثرترین بسترهای حضور مردم در روز راهپیمایی است و آن شور و نشاطی که وجود دارد باید در دهه فجر ایجاد شود و مساجد موثرترین این مسائل است که می تواند تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام کریمی گفت: چگونگی برگزاری جلسات یکی از دغدغه های ما بوده و امسال برای نخستین بار نماینده حوزه علمیه را نیز به این جلسات دعوت کرده ایم.

وی با اشاره به ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: این کانون ها از ظرفیت بسیاری برخوردار هستند و باید همواره از آنها استفاده و از طریق آن مسائل انقلاب را برای جوانان تبیین کرد.

 

*در تبیین انقلاب باید نیم نگاهی هم به فضای مجازی داشت

حجت الاسلام حسین زاده معاون ارتباطات دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم نیز گفت: در حال حاضر 520 کانون فرهنگی هنری در سطح استان فعالیت می کند که توانسته اند در راستای گسترش مسائل فرهنگی بکوشند.

وی بیان داشت: در دبیرخانه ستاد دهه فجر فعال شده و جلسات نیز برگزار می شود که از همه کانون ها خواسته ایم برنامه ها را اجرایی کنند.

معاون ارتباطات دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: باید در زمینه فضای مجازی در خصوص دهه فجر و انقلاب اسلامی بیشتر فعالیت شود.

حجت الاسلام حسین زاده عنوان داشت: باید در معرفی دستاوردهای انقلاب و اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی، نیم نگاهی نیز به فضای مجازی داشت و بدانیم که دشمن در این عرصه فعال است.

 

کد خبر 513468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha