گفتمان سازی، مهمترین عامل پیشرفت صنایع موشکی ما در کشور بوده است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به دلایل عدم پیشرفت در بخش های مختلف در کشور و اهمیت گفتمان سازی گفت: گفتمان سازی مهمترین عامل پیشرفت صنایع موشکی ما در کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد شب گذشته ( 21 دی) در مراسمی به مناسبت شهادت شهید رهبر به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه و بزرگداشت شهدای  رسانه استان یزد در محل بنیاد نخبگان یزد گفت: ما باید توجه داشته باشیم که در فرهنگ دینی همزمان با بروز اسلام، رسانه نیز به معنای کامل خود شکل گرفته است و در این راستا نیز تبلیغ در اسلام به عنوان یکی از اصول قرار گرفته است.

وی افزود: قرآن رسانه به تمام معنا است و گفتمان حضوری که حضور پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) را دارا است بدین معنا است که از مصادیق بارز و روشن رسانه ای است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: تبلیغ در قالب بیان روایات و گفتن متون کهن اسلام از ابزارهای کهن این دین است و بر همین اساس نیز ما رسانه را همزمان با پدیدار شدن اصل اسلام می دانیم.

حجت الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد: امروز شکل رسانه ها متفاوت شده است اما هنچنان قرآن همان رسانه اول است و در کنار ابزار و رسانه های اولیه نیز ما ابزارهای مدرن را نیز داریم.

وی افزود: اصل رسانه کاملا مورد تایید اسلام است زیرا با رسانه حرف خود را به دیگران رساند و بدون آن امکان تبلیغ اسلام ناب نبود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: یکی از وظایف هر رسانه ای تولید گفتمان صحیح برای پیشرفت جامعه در قالب زمان است و در این راستا نیز گفتمانی موثر است که در پرتو ان مطالبه گری نیز وجود داشته باشد و انقلاب اسلامی نیز در این جهت عمل کرده است تا پیروز شود.

حجت الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس حاصل گفتمانی بود که از طریق امام ( رحمه الله علیه) در جامعه پیاده کرد و به عنوان مطالبه عمومی نیز شناخته می شد و امروز نیز یکی از مهمترین مسئولیت هایی که مقام معظم رهبری براساس آن انجام رسالت می کنند همین گفتمان سازی برای پیشرفت نظام است.

وی ادامه داد: امروز یکی از بحث های ما در خصوص عقب ماندگی در برخی از بخش ها مانند صنعت ماشین در کشور است زیرا در مقابل آن ها برخی از صنایع ما همانند صنعت موشکی به پیشرفت های متعددی رسیده اند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: یکی از دلایل عدم پیشرفت ما در بخش صنعت ماشین در خصوص عدم گفتمان سازی در این بخش است زیرا زمانی که مقام معظم رهبری در خصوص صنعت دفاعی مطالبه می کنند این مطالبه به گفتمان تبدیل می شود ولی در صنعت خودروسازی این عمل انجام نمی شود و همین امر نیز باعث عقب ماندگی در بخش های مختلف می شود.

حجت الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد: اگر مطالبات به گفتمان تبدیل نشود هرکسی سو برداشت می کند اما در مقابل هنر رسانه ای نیز همین امر است که بتواند این گفتمان سازی را انجام دهد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مراحلی را پشت سر گذاشته است و همه نیز می دانند که نفوذ آخرین راه حل دشمنان برای جمهوری اسلامی است اما دشمنان برای این حربه خود راهکارهای مختلفی را پیش گرفته است و حضرت آقا نیز بر این امر حساس هستند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: ما باید مسئله نفوذ را در رسانه های خود گفتمانی کنیم و مقاصد نفوذ را در جامعه تبیین کنیم تا بتوانیم مقاصد دشمنان را در رسانه ها مشخص کنیم.

وی ادامه داد: گاهی ما فکر می کنیم که اگر یک نفر معاند یا مخالف به مجلس راه پیدا کند؛ او در ملجس  هضم می شود اما این چنین نیست و همانطور که مقام معظم رهبری بیان کرده اند همان یک نفر می تواند مانند موریانه پایه های ارزشی مجلس را بلرزاند و پایه های انقلاب را نیز از داخل سست کند.

حجت الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد: اگر رسانه ها هوشیار نباشند و نتوانند راه صحیح براساس آموزه های ولایی را برای خود ترسیم کنند؛ کاری که برای حتی یک غیراصلح انجام دهند همان اعمال وی نیز به پای آنها نوشته می شود و در گناه های وی شریک خواهند بود.

 

 

کد خبر 514662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha