توسعه مشارکت، بهترین راه برای بهبود توسعه آموزش پرورش است

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اهمیت حضور مشارکتی برای فرهنگ سازی در امر آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت، بهترین راه برای بهبود توسعه آموزش پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ حجت الاسلام و المسلمین محی‌الدین محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش امروز(23 دی) در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد گفت: امروز توسعه مشارکت یک امر فرهنگی و اجتماعی است که بر مبنای اقتصاد نیست زیرا آن نازل کردن مساله است و یکی از دلایل کم توفیقی آموزش و پرورش به دلیل درخواست بحران مدار بوده است در حالی که ما باید فرهنگ مداری و تربیت مداری را جهت قرار دهیم و در سایر بخش های نیز باید این نگاه نسبت به دیدگاه های اقتصادی اولویت داشته باشد.

وی افزود: با وارد شدن تکنولوژی ابتدا شیفته می شویم و بعدا در مورد آن فکر می کنیم و در این راستا زمانی که آسیب می بینیم در صدد رفع آسیب ها بر می آییم که این مشکل بزرگی است در حالی که فناوری برای کم کردن مشکلات ما است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طرح هوشمندسازی مدارس طرحی است که در ابتدا در سال 84 سند توسعه فاوا در آموزش و پرورش را ایجاد کردیم و پس از آن نیز سند تحول را نوشتیم که این امری مناسب بود.

حجت الاسلام محمدیان گفت: ما در چهار چیز ضعف داریم که عدم فرهنگ سازی در فناوری ها یکی از این مشکلات است و در این راستا نیز آموزش منابع انسانی اتفاق نیافتاد که این ها مشکلاتی برای ما بوجود آورد و همچون شمشیری برای ما عمل کرد.

وی افزود: سومین نکته نیز نداشتن پژوهش های آینده نگر است تا بفهمیم که در آینده به چه نقطه ای می خواهیم برسیم و الان باید تصویر روشنی در برنامه آینده داشته باشیم زیرا این تغییرات خیلی شتاب انگیز است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز تب لت دانش آموزی رفته است ولی در ادامه ما به دنبال رمزینه نگاری و کدینگ هستیم که ما به هر فردی کد داده تا با رمز وارد شود و در هر نقطه ای با رمز وارد شده و آموزش ببیند.

وی ادامه داد: درس مبانی رایانه از کلاس ششم شروع شده و در سال های آینده نیز از کلاس پنجم و چهارم آموزش داده می شود ولی لازمه آن نیز باید متن و برنامه را در آن ارائه دهیم  و همراه با فناوری و اطلاعات پیش برویم و در این زمینه برای دانش آموزان فرهنگ سازی کنیم.

محمدیان خاطرنشان کرد: تولید محتوا در بستر فضای مجازی مهمترین هدف ما است که برخی از آن ها افلاین و برخی از آنها انلاین هستند و در این راستا مراکز رشد را ایجاد کردیم ولی متاسفانه ما محدودیت ساختاری داریم و باید برای توسعه عدالت آموزشی باید تمامی مدارس را به سبکه ملی اطلاعات ارتباط دهیم.

وی ادامه داد: امروز اگر می خواهیم با دنیا رقابت کنیم باید ابر پرتالی ایجاد کنیم که کل فعالیت های ما در آنجا انجام شود و به دور از جز جز کردن آن به سمت فعالیت کلی برویم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما با همکاری وزارت ارتباطات توانستیم حدود 50 هزار مدرسه در حال اتصال کنیم ولی 70 هزار مدرسه به آن اتصال ندارند که باید برای ارتباط کامل آنها تلاش کنیم و در این راستا نیازمند استعدادهای استانی و استعدادهای نهفته در کشور هستیم.

حجت الاسلام محمدیان بیان کرد: ما علاوه بر برنامه های رسمی آموزش، برنامه های غیر رسمی آموزش هم داریم که بازیهای الکترونیکی از جمله این موارد است و به دنبال بنیاد رشد در این راستا گام برمی داریم و بیان می کنیم که سرمایه گذاری در بازی بسیار مهم است.

وی افزود: در هر روز یک و نیم ساعت وقت مردم صرف بازی های رایانه ای می شود و که 20 میلیون نفر نیز بازیکن داریم و در این در حالی است که حتی نتوانستیم 5 درصد بازیهای موجود در بازار را ایجاد کنیم که این ضعف بزرگ در جامعه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: الان یکی از جاهای مهم سرمایه گذاری که می تواند آورده اقتصادی را برگرداند بازی های رایانه ای است.

 

کد خبر 515135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha