آزادی زندانیان جرائم غیر عمد توسط کمیته امداد استان مرکزی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از آزادی زندانیان جرایم غیر عمد این استان از طریق کمک های این نهاد خبر داد.

محسن ولئیی به خبرنگار شبستان در اراک گفت: در سال گذشته 60 نفر از زندانیان با جرائم غیر عمد از طریق کمک های امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشته اند.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این نهاد رسیدگی به مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه است، افزود: فعالیت ها و عملکردهای این نهاد فقط در حیطه صدقات نیست و در مواردی چون اشتغال مددجویان، تهیه جهیزیه، تحصیلات دانش آموزان و دانشجویان، آموزش خانواده ها، مشاوره های تحصیلی، مشاغل و روحی و روانی، ساخت مسکن و تعمیرات آن، اعطای تسهیلات قرض الحسنه بانکی و مشکلات درمانی از دیگر برنامه ها و خدمات این نهاد به قشر محروم جامعه است.


وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از طریق مساعدت و پیگیری های کمیته امداد امام خمینی (ره) و با اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان با جرائم غیر عمد آنان به آغوش گرم خانواده های خود بازگشته اند.


ولیئی تصریح کرد: این تسهیلات فقط در اختیار زندانیان که به لحاظ تصادفات، مهریه و با جرائم غیر عمد گرفتار بند شده و قادر به تامین دیه خود نمی باشند قرار می گیرد و اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 285 میلیون ریال از سوی این نهاد هزینه شده است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه خیرین نیکوکار و مشارکت مردم خیر اندیش استان در این مسیر ما را یاری فرمایند، این رقم می تواند در طی سال افزایش پیدا کرده و عزیزان زندانی با جرائم غیر عمد بیشتری از زندان آزاد و در کنار خانواده چشم انتظار خود قرار بگیرند.


پایان پیام/

کد خبر 51550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha