معرفی ابعاد شخصیتی حضرت علی اکبر یکی از اولویت های هفته جوان است

سرپرست سازمان جوانان خوزستان با اشاره به فرا رسیدن هفته جوان، توجه و معرفی ابعاد شخصیتی حضرت علی اکبر را به عنوان الگویی برای جوانان، یکی از اولویت های این هفته دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خوزستان، عباس نوری، سرپرست سازمان جوانان خوزستان، صبح امروز ( 22 تیر )در نشست خبری که به مناسبت هفته جوان برگزار شد، بررسی ابعاد شخصیتی حضرت علی اکبر(ع) را یکی از اولویت های هفته جوان دانست و گفت: حضرت علی اکبر در حوزه های اجتماعی، اعتقادی، فرهنگی و... می تواند الگویی برای نسل سوم باشد و جوانان باید از شجاعت، شهادت طلبی،‌ ایثار، تدین و ولایت مداری این حضرت درس بگیرند.

 

وی پیشرفت استان را مدیون توجه به جوانان عنوان کرد و افزود: جوانان نسل سوم در عرصه جهانی اطلاعاتی پویا و قدرت تحلیل بالایی دارند و در دوران پس از جنگ خواستار ایفای نقش بیشتر در عرصه‌های مدیریتی جامعه هستند.

 

وی با بیان اینکه رسانه ها و خانواده ها نقش اثرگذاری در بزرگداشت این روز دارند، تصریح کرد: برنامه های هفته جوان با هدف نشاط افزایی، الگوسازی، تقویت روحیه اعتقاد به نفس و با شعار جوان، تلاش، نشاط، بصیرت و انتظار در خوزستان برگزار می شود.

 

نوری، از برگزاری بیش از 100 عنوان برنامه در سطح استان ویژه هفته جوان خبر داد و اضافه کرد: از مهم ترین این برنامه ها، دیدار با خانواده شهدا، تجدید میثاق با آرمان های ولایت فقیه، دیدار با امام جمعه و استاندار، توزیع بسته های فرهنگی در سطح استان، ملاقات با جوانان معلول مستقر در مراکز درمانی، هماهنگی برای اخذ مرخصی تشویقی برای سربازان متأهل، استفاده رایگان از فضاهای هنری، درمانی، ورزشی، تاریخی و... است.

 

وی از برگزاری جشن بزرگ جوان در هفته آینده خبر داد و یاد آور شد: جشن بزرگ جوان (28 تیر) در اهواز با حضور استاندار خوزستان به مناسبت11 شعبان،‌ روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) برگزار می شود و از 11 نفر از جوانان برتر استان تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

وی‌ با بیان اینکه ‌توجه به جوانان شهرستانی به ویژه جوانان روستایی محور فعالیت‌های این سازمان است، به راه اندازی سامانه اوقات فراغت در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: اوقات فراغت تنها مختص فصل تابستان نیست بلکه با توجه به نیاز جدی جوانان به اوقات فراغت باید به صورت رویکرد فرهنگی در تمام طول سال تعریف شود.

 

سرپرست سازمان جوانان خوزستان، اذعان داشت: برای نخستین بار توسط این سازمان سامانه اوقات فراغت استانی طراحی شده که جلوگیری از موازی کاری در زمینه برنامه‌های اوقات فراغت، وحدت دستگاه‌ها در اجرای طرح، ‌ثبت اطلاعات دستگاه‌های متولی اجرای طرح و نیز تعیین میزان مشارکت کنندگان در برنامه‌های اوقات فراغت و... از جمله قابلیت‌های این سامانه است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: در پایان تابستان بتوانیم تحلیل مناسبی از این سامانه به دست بیاوریم و با تشکیل یک تیم مطالعاتی از اساتید دانشگاه مدل برنامه ریزی جوانان را برای استان تدوین کنیم و در این زمینه اقدام اساسی و مناسبی انجام داد.

 

وی با اشاره به فعالیت کمیته ازدواج جوانان در خوزستان، خاطر نشان کرد: کمیته‌‌ای با عنوان «ازدواج آسان،‌ تحکیم خانواده و کاهش طلاق» به دبیری سازمان جوانان در استان در راستای آگاه سازی و اصلاح نگرش خانواده ها و شاخص معیارهای جوانان در خصوص رعایت ضوابط لازم در هنگام ازدواج و نیز تسهیل ازدواج آگاهانه، آسان و پایدار ایجاد شده است.

 

نوری، ارائه آموزش‌های بهداشت روانی و ذهنی و مشاوره را از جمله برنامه‌های این کمیته دانست و تأکید کرد: این کمیته شامل چهار هسته مرکزی تسهیل ازدواج، ‌تحکیم و آموزش مهارت‌های آموزش و مشاوره ازدواج،‌ پژوهش و تبلیغات و اطلاع رسانی است.

 

پایان پیام/

کد خبر 51802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha