جشن بزرگ قرآنی نور در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری شبستان: جشن بزرگ قرآنی نور با مشارکت شبکه قرآن و معارف صدا و سیما همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر و با تجلیل از چهره های قرآنی برتر استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، جشن بزرگ قرآنی نور شامگاه (10 بهمن) با مشارکت شبکه قران و معارف صدا و سیما در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار و از چهره های برتر قرآنی استان تجلیل شد.

 

این مراسم معنوی و باشکوه با برنامه‌های مختلفی همراه بود که اجرای هم‌خوانی قرآن کریم توسط گروه همخوانی پیشگامان راه سعادت، اجرای تواشیح توسط گروه مشکات، قرائت قرآن کریم در اثنای برنامه توسط استاد عبدالحسن محمدپور، شعرخوانی استاد شاهی اردبیلی، اجرای سرود توسط گروه الهادی و پخش کلیپ فعالیت های قرآنی استان اردبیل از جمله آنها است.

 

در این مراسم از 2 کتاب قرآنی به تالیف بهزاد هژبری نفر اول مسابقات بین المللی در رشته حفظ قران کریم در سال 93 رونمایی شد.

 

این مراسم با مشارکت شبکه قرآن و معارف در 12 استان کشور در گرامی‌داشت ایام‌الله دهه‌فجر برگزار می شود که قرار است برنامه تولید شده از جشن قرآنی نور طی زمان بندی مناسب در ایام دهه فجر از شبکه قرآن و معارف صدا و سیما پخش شود.

 

در اثنای این مراسم از 2 برگزیده قرآنی در مسابقات قرآن مدهامتان کشوری با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

 

قرعه کشی ۱۵ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس برای شرکت کنندگان در مراسم از بخش های جالب این مراسم بود که با تشویق و استقبال حضار رو به رو شد.

 

در پایان این مراسم از چهره های برتر قرآنی استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد که اسامی و فعالیت های قرآنی آنها به شرح زیر است:

 

علی طالعی، حضور در جلسات تفسیر قرآن کریم آیت‌الله جعفری در زمان قبل از انقلاب، برپایی جلسه های تفسیر قرآن کریم فرهنگیان، کسب سه دوره عنوان خادم برتر قرآن کریم در استان و تألیف کتب «شرح آیه‌های نامدار»، «حیات پس از مرگ در المیزان» و «بررسی سلفیت و وهابیت در شرح زیارت عاشورا».

 

رسول ناصر آزاد، تالیف کتب قرآنی، انجام تحقیق و پژوهش در حوزه های قرآنی و اهل بیت (علیهم السلام) و برپایی چندین جلسه تفسیر قرآن کریم در محله های اردبیل.

 

عبدالحسن محمد پور، برگزاری جلسه های قرائت به سبک نوین، قاری منتخب آذربایجان شرقی و اردبیل در اوایل پیروزی انقلاب، اجرای اذان معروف در صدا و سیمای تهران که یکی از اذان های مصوب شورای عالی قرآن صدا و سیما است و اجرای تلاوت قرآن کریم در محضر مقام معظم رهبری در جمع قاریان ممتاز کشور در سال ۹۲.

 

حجت الاسلام والمسلمین جمال تعدیلی، مفسر قرآن از سال 1377 تا به امروز در سازمان تبلیغات اسلامی، تالیف کتاب «حجت ظواهر» و تجلیل به عنوان مفسر نمونه در منطقه شمال غرب در برنامه صبح انقلاب شبکه سه سیما.

 

بهزاد هژبری، تالیف کتب قرآنی قوائد آوایی و حفظ موضوعی، نفر اول مسابقات بین المللی رشته حفظ کل قرآن کریم در سال93، نفر اول مسابقات مدهامتان در رشته حفظ کل در سال 91 و نفر اول مسابقات دانشجویی دانشگاه پیام نور در رشته حفظ کل قرآن کریم در سال ۹۲.

 

قدیر مقدسی، مفسر و قاری قرآن کریم و برپایی جلسه های شرح کلام نور.

 

رقیه خرم، داور کشوری در رشته های حسن حفظ و وقف، تربیت بیش از 30 حافظ کل، مدرس حوزه علمیه خواهران و دارای 2 مقام اول استانی در رشته حفظ کل و تفسیر قرآن کریم.

 

رحیم انور، انجام پژوهش های قرآنی، برپایی جلسه های شرح قرآن کریم و نهج البلاغه و مدیر بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل.

 

سجاد روزگاری، حافظ قرآن کریم، برنامه ریزی و اجرای فعالیت های قرآنی و برپایی جلسه های شرح کلام نور.

 

کد خبر 519215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha