طرح ملي خشنود در خراسان جنوبي ‌آغاز شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با ششمين روز از دهه مبارک فجر، طرح ملي خوشنود «خانواده، شادي، نشاط و دين» امروز (۱۷ بهمن) به همت دبيرخانه کانونهاي مساجد خراسان جنوبي در بيرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از بيرجند، حجت الاسلام عليرضا نخعي پور کارشناس و استاد حوزه علميه خراسان جنوبي در اين مراسم در تعريف «شادي و نشاط» گفت: شادي، نشانه اي از احساس رضايت و در مقابل غم قرار دارد.

 

وي با اشاره به اينکه نشاط دروني است و مي تواند در ظاهر فرد جلوه گر نشود، افزود: فردي که نشاط دارد، يک فرد سرزنده است که کسالت در درون او، رخنه ندارد.

 

کارشناس حوزه علميه خراسان جنوبي با بيان اينکه مي توان افرادي را در تاريخ مشاهده کرد از جمله «پيامبران» که غم داشته باشند اما افراد بانشاطي بوده اند،‌ ادامه داد: دعاي فرج امام زمان (عج) دعاي نشاط و شادي باهم است.

 

وي با تاکيد بر اينکه شادي بايد برچهره يک انسان مومن نمايان باشد، گفت: «شادي و نشاط» لازم و ملزوم يکديگر هستند و بايد دقت کرد که دين مبين اسلام براي هردوي اينها، راهکار دارد.

 

حجت الاسلام نخعي پور تصريح کرد: اگر دين به يک کانون گرم خانواده اي وارد شود، خروجي آن «لولو و مرجان» يعني «شادي و نشاط» خواهد بود.

 

وي با اشاره به اينکه افرادي که روح پاکي دارند، شادي و نشاط را در کنار هم دارند، خاطرنشان کرد: نشاط داشتن سخت است اما شادبودن خيلي راحت ايجاد مي شود.

 

وي حضور در مجالس مذهبي، کار و تلاش، تفکر در آفريده هاي خداوند، نگاه به سبزه و ... را از جمله راهکارهاي ايجاد نشاط ذکر کرد.

 

محمدرضا نخعی پور، کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی نیز گفت: هدف از اجراي طرح خشنود «خانواده، شادی، نشاط و دین» آشنا کردن خانوادهها با زیبایی های واقعی زندگی و پرهیز از گرایش به شادی های کاذب است.

 

وی افزود: قرار است در اين طرح مطالب کاربردی براي داشتن يک خانواده شاد و بانشاط با زبانی ساده و با استفاده از مثال هایی که امروزه خانواده ها با آن درگیر هستند،‌ بيان شود.

 

وي شناساندن زیبایی های دین و ترویج سبک زندگی اسلامی با استفاده از سخنان ساده و بدور از کلیشه های مرسوم را از ديگر اهداف اجراي اين طرح ذکر کرد.

کد خبر 521272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha