برگزاری جشن نیمه شعبان در 700 مسجد قزوین

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری جشن نیمه شعبان در 700 مسجد این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت‌الاسلام داوود کیانی، مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: جشن نیمه شعبان در شب و روز میلاد امام زمان‌ (عج) در 700 مسجد این استان برگزار می‌شود.


وی افزود: هیئت های مذهبی، هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها جشن‌های مذهبی را همزمان با شب نیمه شعبان برگزار می‌کنند که در این مساجد، بخشی از روحانیان طرح هجرت و بخشی نیز ائمه جماعات مساجد شهری و روستایی به سخنرانی در خصوص فلسفه انتظار، مهدویت و وظیفه منتظران واقعی امام زمان (عج) می پردازند.


مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در برخی از مساجد استان قزوین خبر داد و بیان داشت: مردم به صورت خودجوش در حال آذین‌بندی و توزیع نقل و شیرینی در سطح شهر قزوین هستند که این امر نشان دهنده ارادت قلبی مردم متدین و ولایت مدار به امام زمان حضرت مهدی (عج) است.


وی به جشن بزرگ نیمه شعبان توسط هیئت قائمیه در قزوین اشاره کرد و توضیح داد: با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، جشن بزرگ نیمه شعبان، فرخنده میلاد حضرت حجت ‌بن ‌الحسن ‌العسکری (عج) توسط هیئت قائمیه در قزوین برگزار می‌شود.


حجت الاسلام کیانی خاطرنشان کرد: این مراسم شب‌های ( 24 تا 26 تیر) سال جاری مصادف با 13، 14 و 15 شعبان پس از نماز مغرب عشاء در مسجد شهید ثالث واقع در خیابان مولوی برگزار می شود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، وی یادآور شد: سخنرانان این مراسم حجت‌الاسلام عالی و حجت الاسلام احدی و مداحان اهل بیت (ع) این مراسم نیز محمد اطهری نسب، محمد نبوی و علی فرمانی هستند.


مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: به مناسب جشن بزرگ نیمه شعبان دعای ندبه صبح جمعه ( 24 تیر ) سال جاری با سخنرانی حجت‌الاسلام عالی برگزار شد تا در آدینه ظهور برای فرج امام زمان (عج) دست به دعا برداشته باشیم. 

 

پایان پیام/

کد خبر 52235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha