برگزاری انتخابات بی حاشیه با اقدامات پیشگیرانه و التزام به قانون امکان پذیر است

خبرگزاری شبستان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با اشاره به عدم ثبت جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان گفت : اقدامات پیشگیرانه موثر و اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه ، استان یزد را مبرا از هرگونه تخلف و جرم انتخاباتی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، جمال قضاوتی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد امروز(21 بهمن) در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان یزد ، گفت : نیروی های انتظامی ، امنیتی و اطلاعاتی اشراف کامل به مسائل مرتبط با انتخابات دارند و فضای مجازی نیز به لحاظ اهمیتی که دارد مورد رصد و نظارت است.

وی ارسال گزارش جرائم انتخاباتی احتمالی را به صورت سریع و همراه با مستندات را خواستار شد و بیان داشت : مراجع ضابط و دیگر مراجع قانونی باید در صورت برخورد با هرگونه تخلف و جرم  مربوط به انتخابات ، مراتب را جهت رسیدگی و پیگیری مراجع قضایی ذیصلاح در اسرع وقت گزارش کنند.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد : در استان یزد شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در  دادسرا ، محاکم بدوی و تجدید نظر تعیین شده است و مدیریت قضایی نیز در هر سه مرجع اعمال خواهد شد.

وی افزود : جهت رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخابات خلأ قانونی نداریم و برای هرگونه تخطی ، تخلف و جرم انتخاباتی قانونگذار پیش بینی لازم را کرده است.

قضاوتی تعامل و همراهی مسئولان در استان را زمینه ساز برگزاری انتخاباتی خوب و با شکوه دانست و ابراز امیدواری کرد : مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه استان بار دیگر از این آزمون بزرگ ، سربلند بیرون خواهند آمد.  

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با اشاره به عدم ثبت جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان گفت: اقدامات پیشگیرانه موثر و اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه ، استان یزد را مبرا از هرگونه تخلف و جرم انتخاباتی کرده است که باید به آن توجه خاصی داده شود.

 

کد خبر 522604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha