بهترین راه برای پیشگیری از وقوع جرم، بررسی جرائم و تخلفات انتخاباتی دوره های قبل است

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد با اشاره به شرایط حساس جامعه و انتخابات های پیش رو، روسای حوزه های قضایی شهرستان های استان را به جدی بودن در بحث پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی فرا خواند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روبط عمومی دادگستری یزد، سید علی اصغر رفاهی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد امروز( 6دی)در سومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم وتخلفات انتخاباتی ضمن اشاره گذرا به برخی از 50 مصوبه ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی درقوه قضائیه گفت: آنچه که تاکید شده این است که دستگاه قضایی به هیچ وجه قصد دخالت در مراحل اجرایی و نظارت  انتخابات های پیش رو را  را ندارد.

وی تصریح کرد : اصلی ترین وظیفه این ستاد ، پیشبینی به موقع ،پیشگیری و درصورت وقوع تخلف یا جرم ، برخورد سریع و قاطع با مجرمین و متخلفان در عرصه انتخابات است.

رفاهی به اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان نیز اشاره کرد و بیان کرد: به منظور برخورد سریع وقاطع با تخلفات و جرایم انتخاباتی در در مرکز استان و تمامی  شهرستان ها ، قضات و شعب ویژه ای در دادسرا ها و دادگستری ها تعیین شده است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد : کمیته رصد فضای مجازی با حضور نمایندگانی از اداره اطلاعات ، پلیس فتا ،صداوسیما تشکیل شده که به طور مداوم و مرتب فضای مجازی رصد و کنترل شود.

وی از تشکیل کمیته اطلاع رسانی اخبار و اطلاعات انتخاباتی نیز خبر داد و گفت : این کمیته از یک ماه قبل با محوریت  صداوسیما شروع بکار کرده و ضبط و پخش برنامه های مربوطه با حضور مسئولین وکارشناسان عرصه انتخابات درحال انجام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، استان یزد را از جمله استان های آرام و امن در زمینه برگزاری انتخابات ذکر کرد و بیان داشت : مسئولان قضایی و اجرایی هر شهرستان می توانند با بررسی تخلفات و جرائم شکل گرفته در انتخابات قبل و پیش بینی مسائل و مشکلات احتمالی و علت شناسی دقیق موارد گذشته از بسیاری از جرائم و تخلفات پیشگیری کنند.

کد خبر 510984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha